![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Julmat i all ära men inte i kväll.
I kväll blev det grekisk afton med Spanakopita och grekisk sallad samt tzatziki med tillhörande dryck Ouzo. Så gott ![]() Va åt ni i kväll ? Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag befinner mig i Thailand så jag har ätit stekt ris med kyckling och druckit en Singha. Mkt gott
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj va ovanligt . Är du verkligen där ?
![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Bjudna hem till grannarna och åt " filla"-vinbladsdolmar, kalkon, sallader och söta bakverk.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi hämtade pita gyros!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi åt sa god grekisk mat i bergen på en taverna på Evia så vi orkade ingen kvällsmat.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åt medköpt Thai mat på tåget från Västerås till Göteborg efter att ha sett VSK vinna i Annandagsbandyn. Kyckling med Cachewnötter samt lite blandat friterar.
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Högrev med mandelpotatispuré och stekt savmp och grönsaker samt rödvinssky. Till det ett gott argentiskt rödvin. Sen blev det bio och filmen Simon och ekarna.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Middag hos svarforaldrrna: Kanin ( typisk hollansk julmat...) med rodkal, boner och potatis. Ett par glas rott spanskt och chokladpudding
![]() /Lucky ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Anneli 56 : Pita gyros , åh så gott . Minns vår goda gyros sommaren 2009 på Skopelos .Åh de var tider de
![]() Lissi : Grekisk mat i bergen , där skulle jag vilja vara nu . Önskar fortsatt fin smakupplevelse där borta i underbara Grekland. ![]() Monica P : Ja du kan njuta hela tiden av god grekisk mat , vinbladsdolmar som är så gott . ![]() Kvällen hemma avslutades med grekisk musik samt gott vin och dans. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Jag åt "Rollo a lá Julia". Lika gott varje gång. Ser ut så här när den kommer från ugnen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
och här blev det ugnsstekt kalkon (egen uppfödning) klyftpotatis, spenatsallad och 1 glas zitzas rosé.
yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade "grekisk afton" redan på juldagen, med moussaka, stifado, ugnspotatis och tzatziki. Till det retzinavin och varm ouzo med honung... (fast inte riktigt i nämnd ordning...)
![]() ![]() Janne: "Rollo a lá Julia" såg riktigt gott ut! MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var hos min grekiska familj och åt julbord. Helstekt spädgris, baconlindat fläsk med plommon, svamp och grönsaker, pilaffi kokt på get, kokt get, rödbetssallad på grekiskt vis, rysk sallad (mimosa), ugnsstekt potatis och massor med rödbrunt lokalt vin. Dessertbordet dignade av än mer godsaker, men tyvärr ligger bilderna på någon annas kamera än.
//Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Det ÄR otroligt gott. Beställer alltid det när vi är på Honeymoon på Santorini. Dessutom är det en snygg maträtt.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På julafton fattades inte mycket på det julbord jag tillsammans med Git och Calle avnjöt hemma hos mig. Julskinkan vart faktiskt bra, vilket jag inte trodde just när jag hade griljerat den, men den blev precis som den skall vara efter att den kallnat ordentligt.
Hos mig blev det på Juldagen en grekisk tallrik från min snälla hyresvärdinna. Tallriken innehöll lammkött o potatis i ugn, Bifteki, ost & spenatpaj och pasta med bacon, till det vin. Annandagen blev det min egen julmat...julskinka, köttbullar, potatis, brysselkål och rödbetssallad...osså vin. Självklart har det även blivit en varm Ouzo med honung varje dag. ![]() Solen har lyst med sin frånvaro nu sedan flera dagar tillbaka....riktigt ruggväder! Yanna - som nog äter sill idag, men inte vin till detta... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kan det vara typ köttfärslimpa med kokt ägg som man lägger i ? Åh grekisk mat är bara så gott .Det var många som gick över till grekisk mat efter jul. Själv åt vi bara grekisk mat en julafton för några år sen . Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blev jag alldeles hungrig
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jättegott ser det ut. Har inte ätit det hos Julia men på andra ställen i Grekland dock länge sen. All Julias mat är fantastisk.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
|
|