|
|||
|
|||
En natt på K***Y Rhodos
Slutade för min del väldigt olyckligt. Var på en veckas visit i september 2011 på hotel Africa i Rhodos stad. Träffade en kille i min ålder från en grannkommun, och vi var ut på måndagkväll/natt och festade... Hade tidigare under dagen noterat att det fanns en sk "gentlemens club" nästan mittemot Club Colorado. Dum o naiv som man är så går man ju in där. Andra killen avviker någon timma senare.
Nåväl så fick man ju lite sällskap av några kvinnor, och jag medger att jag tog in lite drinkar, men inget häftigt på så sätt. Sen är mitt minne helt som bortblåst. Har två ledtrådar... Den ena är min "grekiska skjorta" som jag köpte i gamla stan, som är skriven med bläckpenna på ryggen: "To Stockholm" Den andra ledtråden är nästan 11.000 kronor länsat från mitt konto. Spenderade flera timmar dagen efter på den lokala Rhodos polisstationen. Som sagt, dum o naiv som man var vid berusat tillstånd så misstänker jag att man blivit lurad på flera flera tusen. Och vill med detta varna andra medmänniskor. Frågan är vad som har hänt mig... drogad? Förmodligen. Tragiskt. men detta kommer aldrig att hindra mig från att besöka Rhodos igen. Kommer besöka Rhodos minst en gång per år |
|
||||
|
||||
Sv: En natt på K***Y Rhodos
Trist, men så kan det gå när inte haspen är på.
Att bränna 11 lax på en kväll är inte helt ovanligt dock. Jag kommer ihåg en blöt afton på 80-talet. Vi var ett gäng på Åbytravet. Jag vann 15 papp. Det blev en helkväll och dan efter fanns 4000 kvar i min jeansficka. Minne? Nej, inte mycket. Ångest? ja, ett tag i alla fall. Kul var det i alla fall, så här 30 år senare /Netwolf |
|
|