Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-26, 20:51
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Res tips för nybliven singel

När man precis blivit dumpad efter ett 9 år långt förhållande och mår väldigt dåligt, vad passar då bättre än att muntra upp sej med en resa till Grekland, frågan är bara vart ska jag åka?

Lite tips skulle sitta fint
Svara med citat
Gammal 2012-05-26, 21:24
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Sv: Res tips för nybliven singel

Vilken åldersgrupp tillhör du? Vill du ha fart eller lugn? Stad eller strand? Budget eller lyx?
Svara med citat
Gammal 2012-05-26, 21:39
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
När man precis blivit dumpad efter ett 9 år långt förhållande och mår väldigt dåligt, vad passar då bättre än att muntra upp sej med en resa till Grekland, frågan är bara vart ska jag åka?

Va tråkigt Theresa! Låter ändå som att du repat dej en del...
Varit singel länge nu och blivit bekväm med det, speciellt nu när småflickorna mina blivit stora och provar lyckan uti stora världen
Iaf har jag åkt själv, men frågan är vad du är ute efter?
En snabb ny kille på värsta skumdiscot , eller en skön by-your-self-vecka med 17 pocketarpå Anafi...
Jag föredrog det sista (vi är samma ålder men sinnena kan ju vara olika)
Svara med citat
Gammal 2012-05-26, 21:53
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Jag rekommenderar Naxos... Oavsett ålder och intresse finns mycket att uppleva alltifrån långa lata dagar på stranden till kvällsvimmel i Naxos stad.

/Göran
Svara med citat
Gammal 2012-05-26, 22:15
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Åk själv och välj Platanias, Chania. Där finner du allt (även ett singelhotell där man får middagssällskap), inklusive uppskattande blickar som lisar sårade själar och läker självkänslan. Vad man tar för sig av är valfritt - Sol, bad, mat, uteliv eller utflykter i underbar natur. När jag blev lämnad (under dinosauriernas tid) med två små barn var det Kreta som övertog mitt hjärta och läkte mig. Den kärleken har levt och ökat i styrka under 20 långa år, och aldrig för ett ögonblick har Kreta svikit mig! I <3 Crete and Crete <3 me

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 08:01
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Re: Res tips för nybliven singel

Som flera redan sagt: det beror ju alldeles på vad du är ute efter. Vill du ha massor av sightseeing, shopping och andra upplevelser för att skingra tankarna? Är du ute efter nattliv och att träffa andra singlar?
Eller vill du kanske ha lugn och avkoppling på någon mindre ö där det är lättare att få kontakt med folk (enligt min erfarenhet)?

Om du tänkt dig att båtluffa så är ju ett alternativ att kombinera en ö där det finns mycket att se och göra med en lugnare ö. Men du kanske har tänkt dig charter?
Är själv ganska nybliven singel efter ett mycket långt förhållande, men eftersom det var mitt val (efter mycket funderande) att lämna förhållandet så är det ju inte riktigt samma situation som för dig.
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 13:51

Tack för alla goda råd, jag är i 40 årsåldern och jag är inte ute efter party, ej heller en ny flamma och nej jag har inte repat mej, blev dumpad i går men måste få något annat att tänka på. jag vill bara sola och bada och gråta ut. Jag har blivit arbetslös också så budgeten är inte stor, så billigt som möjligt och 1v är det jag har råd med

Naxos var jag och min sambo på förra sommaren så dit vill jag inte, då skulle jag bara må ännu sämre (om det nu är möjligt)

Kreta kanske vore något
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 14:38
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Jag har blivit arbetslös också så budgeten är inte stor, så billigt som möjligt och 1v är det jag har råd med
Här är ett som jag tycker Jättebra tips som passar de förutsättningarna, dvs BILLIGT och FLEXIBEL UTRESEDAG. Gå in på "destination.se", klicka på "sista minuten". I högerkanten under "Välj flera flygplatser" markerar du från vilka ställen du kan tänka dig att resa ut. Lite längre ned i högerkanten klickar du på "Grekland". Välj sedan sortering efter "Lägsta pris" i sorteringsrubriken.

Då får du en jättelång radda med superlåga priser på resor till diverse ställen i Grekland. Först de allra billigaste som är enbart flygstol, men vartefter kommer även med boende. De billigaste är med ganska kort varsel, men om jag förstår det rätt kan du dra ganska omgående så det borde passa för dig.

Skulle själv gärna frossat i listan bland alla godbitarna, men det passar inte för mig just nu att boka resa.

Lycka till!
Masse
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 14:45
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Ser att du kommer från Karlstad, därifrån går det ju flyg till Rhodos, ca 1900 för 1 vecka ospec såg jag på destination. Avresa 3 Juni. Eller endast flyg för 1500. Så mitt tips blir Rhodos.
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 16:19
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Ett annat tips är Skiathos... Massvis av fina stränder. Party finns om man vill detta. Vad du än väljer så lycka till!
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 18:27

Tack för tipsen, destination.se ska jag kolla jättebra tips
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 20:30
Darkness Darkness är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Citat:

Då är vi 2 fast vi gjorde slut bägge 2 kan man säga. Bokade direkt efter en flygstol till Santorini ... Och där ska jag vara i 2 veckor. Bokade hotell via hotels.com billigt.... Lycka till..
Svara med citat
Gammal 2012-05-28, 11:14
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Helt rätt, det är bästa medicinen! Skiathos fungerade för mig
Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 07:40

Hej alla som stöttat och hjälpt mej, det blev skopelos. Hoppas jag gjort rätt nu. Börjar ångra mej men resan är redan betald och jag åker om ett par dagar. Normalt brukar jag ha värk i magen av längtan när jag har en resa till Grekland bokad, nu värker det på ett helt annat sätt
Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 08:47
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Lycka till. Förstår att det kan vara svårt att riktigt glädjas över resan när du sörjer något som också måste få ta sin tid. Jag tror att det är klokt av dig att välja en mindre ö speciellt vid ett sånt här tillfälle. Pyssla om dig själv, vila mycket, ät gott och njut av naturens läkande krafter.

Eva
Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 08:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Det finns några öar som jag tycker är speciellt läkande, och Skopelos är en av dem.

Försök njuta så gott du kan theresa!
Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 09:30

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det finns några öar som jag tycker är speciellt läkande, och Skopelos är en av dem.

Försök njuta så gott du kan theresa!
Jag ska försöka tack
Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 10:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

I dagens nätupplaga av Dn finns det dagsaktuellt skrivet om Skopelos.
http://www.dn.se/resor/grekland/lugn...ekiska-stormen

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.