|
|||
|
|||
Fastighetssiter
Hej, finns det någon fastighetssite motsv Hemnet för Grekland/Kreta? Om inte, vilka fastighetssiter rekommenderar ni för att kika på kretensiska lägenheter/hus?
|
|
|||
|
|||
Sv: Fastighetssiter
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Viss varsamhet med mäklarkontakt i Grekland anbefalles! För några år sedan nappade vi på en annons i DN. Det handlade om att köpa hus i Grekland. Vi hann ej mer än skicka vår hemadress och mobilnummer så dråsade det in colorerade broschyrer i fyrfärgstryck.
Några veckor därefter brjade telefonsamtal komma. Hade vi måhända funnit oss något som kunde tänkas passa. Vi hade direkt noterat att flertalet av de objekt som erbjöds bestod av Cad-Cam-ritningar på ännu ej påbörjade projekt. I bästa fall var det risiga byggarbetsplatser belamrade med diverse skräp och byggmaterial. En i sanning tveksam utgångspunkt för att inhandla hus i Grekland. Vi vill mena att detta var rena lurendrejeriet. Vi hade vissa bekymmer med att bli av med dessa försäljare, men det gick, ehuru att hårda ord utväxlades. Arne |
|
||||
|
||||
Det går alldeles utmärkt att söka på Hemnet, välj utlandet och Grekland. Det är svenska fastighetsmäklare som annonserar/förmedlar. Bl.a. finns flera objekt på Kreta för runt 60.000 EUR.
IngegerdN |
|
|||
|
|||
Hej,
kontakta mig via ett privat meddelande så hjälper jag dig gärna. Vi har köpt 2 hus på västra Kreta, ett i Kato Stalos (som vi sålde för 2 år sedan) och ett i Maleme. Om ni vill till området väster om Chania så har jag en del tips, men även en del varningar. Köpa hus för €60.000 tror jag inte är en bra idé .... /Nico |
|
|