Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-28, 12:26
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Lustigaste handbagaget!

För några veckor sedan flög jag med Norwegian och fick mig ett gott skratt när vi skulle stiga ombord på planet. Det var ett sällskap som skulle ha med sig, troligtvis nyinköpt, en leksaksbil typ Bobbycar. Ni vet ett sånt fordon som mindre barn sitter på och sparkar sig fram med. Först försökte en i sällskapet få upp denna skapelse i förvaringen ovanför sätena. Det gick natrligtvis inte trots ihärdiga försök att vrida oc vända på bilen. Sen kom nummer två i sällskapet och gjorde likadant och lyckades inte bättre för det. Till sist kom flygvärdinnan och gjorde om hela proceduren! Tror ni hon lyckades? Nä såklart hon inte gjorde! Det såg oerhört lustigt ut! Det hela slutade med att bilen fick transporteras ut ur planet. Efteråt tänkte jag att ett foto på det hela hade varit kul, för mig i alla fall! Tänk så lite som kan roa en. Har ni andra några lustiga "handbagagesituationer" att berätta om?
Svara med citat
Gammal 2012-06-28, 13:38
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Lustigaste handbagaget!

Jag skulle åka till Belfast ett par veckor efter "nine-eleven" 2001, och det var allmän kaos med bagage. Ingen visste riktigt hur allt skulle hanteras.

Men, vis av tidigare erfarenheter där incheckat bagage kommit på rymmen (bl.a. till Island!), hade jag enbart ett handbagage. Jag kollade vikten, jodå, det var långt under de 8 kg som var maxvikt. Bra, då kan jag köpa en flaska whiskey med mig hem!

Kruxet var bara att det var 5 kg:s gräns i Belfast... Så efter ha kollat den 3 ggr (!) skickade de iväg den på bandet. Jaha, där rök den...

Mellanlandning i Manchester, 1 timmes försening, till slut kom vi ombord. Bara för att gå ut igen, ner på plattan och peka ut vårt bagage som de hade lastat ur planet. 200 pers, 100-tals väskor under flygplanet. Till slut stod jag där ensam, 3 väskor kvar, men ingen var min. Typiskt!
Plötsligt stod det en personal bakom mig, är detta din? Japp! Undrar var den varit?

Så kom vi iväg mot Köpenhamn, men så försenade så att jag missade anslutningen till Kalmar. Hämtade väskan, handtaget förstört! "Ganska" upprörd över att inte komma hem och väskan förstörd förklarade jag min syn på saken. Tjoff" sa det, så stod det 4 olika stora nya väskor på disken! - Ta vilken du vill!

Sen var det fullt på hotellen inne i Köpenhamn, så det blev taxi för 500 DKK till Roskilde, övernattning inklusive öl och macka där, nästa morgon ytterligare 500 DKK till Kastrup, och flyg hem. SAS betalade allt. De gjorde nog ingen större vinst på min biljett...

Varje gång jag ser den väskan tänker jag på det här. Jodå, det var en bra väska jag valde, den hänger med än. Den står faktiskt bredvid mig här.
Svara med citat
Gammal 2012-06-28, 19:05

Ja, ska det krångla så görs det ordentligt! Min första tanke som slog mig var om det var helt nya väskor som du blev erbjuden. Kanske var det någon väska som aldrig har hittat sin ägare. Ett roligt reseminne som du säkert aldrig glömmer och något att skratta åt, bak efter i alla fall!
Svara med citat
Gammal 2012-07-02, 09:35
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Ja, ska det krångla så görs det ordentligt! Min första tanke som slog mig var om det var helt nya väskor som du blev erbjuden. Kanske var det någon väska som aldrig har hittat sin ägare. Ett roligt reseminne som du säkert aldrig glömmer och något att skratta åt, bak efter i alla fall!
Jodå, det var nya väskor, och dessutom av bra kvalitet, ingen "OBS-skräp".
Riktiga hjul och beslag. Alltid en tröst. :-)

Visst kan man skratta åt det så här i efterhand, även om det inte var så kul just då.
Sedan har jag råkat ut för många andra konstigheter med bagage (hade t.ex. 4 fälgar till hobbybilen som bagage...), men då inte just handbagage.
Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:49

Om fälgarna hade transporterats som handbagage hade det slagit leksaksbilen med hästlängder! Ingen annan som har något kul att berätta ang handbagagens lustigheter?
Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 23:34
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

En gång på 90-talet så var det en som hade köpt med sig ett stort svärd och en hjälm med en sån där piasavaborste uppepå. Det skulle inte funka idag kan jag tänka.
Keramikkrukor var det en dam som hade två stycken av, stora var dom också.
Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 23:52
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Jag har lyckats medföra en antik kristall-lampett i brons, storlek mindre älghuvud, från Säve till Stanstead. Frakten och inchekningen var inte helt smärtfri eftersom jag flög med Ryan Air. Efter många rundor bland olika "instanser" beslöt de sig för att godta mitt handbagage, troligen för att jag fraktade den helt öppet i en eko-påse från Sainsbury's. Gissa om mina medresenärer stirrade när jag med klingande prismor tog mig ombord på planet. Det enda som slog deras miner med hästlängder var min systers häpnad när jag kom släpande på hennes arvegods

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 08:16
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Här är en historia om ett handbagage ,som inte blev handbagage , alltså en på gränsen godkänd historia. För c:a tjugo år sedan var vi på Cypern .Min fru ,vem annars,blev förtjust i en stor rund flätad korg en meter hög 50 -60 cm bred.Den var tänkt som present till en våra svärdöttrar ,att förvara garner i.Hur skall du få hem den var min omedelbara fråga .Att skicka som vanligt bagage var otänkbart då hade det bara blivit smulor kvar.Handbagage sa min fru-jag pratar med Guiden ,sagt och gjort ,hon trodde det skulle gå bra efter konsultation med flygbolaget.Korgen inhandlades avresedagen kom ,efter div besvär inte minst på transferbussen och många förklaringar i alla led ,befann vi oss på väg ut till planet .Då plötsligt grips korgen av en cyklande tjänsteman i farten och förpassas till bagage utrymmet tillsammans med alla väskor.Vid ankomsten till Sverige kommer korgen helt oskadd glidnde på bagagebandet till min frus stora glädje.
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 08:30
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Min kone kom hjem fra Paris for mange år siden med en lysekrone som ikke var pakket inn i annet enn papir. Lysekronen var for stor for å få plass i hattehyllen så den måtte få sitt eget sete på businessklasse, dog uten avgift!

Selv har jeg kommet hjem fra Brussel en gang med en 60-liters vinballong i glass som ikke var innpakket i noe som helst. Vi har den enda!

Jeg tror at de er noe strengere idag!
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 09:05
lemon lemon är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Från Dublin till KPH hade jag i mitten av 90-talet en nyinköpt driver (golfklubba modell större) som handbagage. Knappast möjligt efter 9/11.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:39.