|
|||
|
|||
Sv: hemkommen från parga
lite tråkigt när man blir påtvingad saker man inte vill ha,men dom får bara ett besök av mej iaf + man rekomenderar ju inte sådana ställen
|
|
|||
|
|||
Hej Karin. Har sendt dej en PM....
Senast redigerad av ouzakia den 2012-08-10 klockan 09:37. Anledning: radera |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Hej Madpal!
Jag undrar precis som Eva hur uppdelningen svenskar och svennar ser ut!? Jag skulle nog inte själv använda epitet "Svennar" om mig och min man. Jag har besökt Parga ett flertal ggr och har efter några missar hittat mina absoluta matställen. Eftersom det under augusti månad är mycket greker (många från Tessaloniki) och italienare i Parga så tycker jag att matställena har fått en bra blandning av olika smakinriktningar. Personligen avstår jag från att äta efter hamnpromenaden då det tyvärr blir lite för dyrt och lite turistfällor. Men det är inget som är speciellt för Parga - sådana stråk vet att ta betalt var du än är i Europa. Tyvärr verkar det som du helt missade ouzerian Meetings som fler av oss skrivit om. En annan favorit är Eden som ligger hur tokigt som helst. Nåväl om drygt två veckor är det dags att återvända; för att träffa grekiska vänner, äta god mat, dricka billig öl hos Johnny, hoppa och skutta i havet och f fa fira våra 1-åriga bröllopsdag. Själva bröllopet skedde faktiskt i Parga hos herr Borgmästaren. Ha en trevlig helg! Karin W-T Senast redigerad av karin.w.t den 2012-08-10 klockan 14:18. |
|
||||
|
||||
Svennar = svenne banan = svenskar
|
|
||||
|
||||
Ouzerian missade vi annars brukar vi alltid gå på ouzeriera och ta dricka ouzo med meze tillsammans med "papusen".
|
|
||||
|
||||
Oj nu skrev jag visst i nattmössan, norrmänen föredrar Parga ska det vara, å svenskar Lefkas.
|
|
|||
|
|||
Halloj!
Nyfiken på var Eden ligger samt var denne Johnny finns där man kan få billig öl. Iofs vet jag ju inte heller var Meetings ligger, man ska kanske skaffa en karta :-) Första gången i Parga Mvh Jason |
|
||||
|
||||
Meetings ligger ca 50 m upp i en gränd från strandpromenaden. Nås även från vägen ovanför. Jag har lagt ut ett par foton, de enda jag lagt ut, bara för att de som går förbi inte ska missa den. Ni måste absolut prova deras bergste. Trevlig familj som driver stället. Tilltuggen till dryckerna var alltid suveränt goda.
Jag gillade också en bar nere på strandpromenaden där prästen ofta satt och ägaren Christos kör motorcykel men den minns jag inte namnet på. Nu är det några år sedan jag var där så jag vet inte om den är kvar. Meetings lär däremot vara igång och lika bra som alltid enligt alla rapporter. Eva |
|
|||
|
|||
Hej Jason!
Ska försöka hjälpa dig lite på traven. Eva L har ju redan beskrivit hur du hittar till "Meetings". Första gången vi skulle dit så försökte jag fråga grekerna efter "Meetings" det förstod de inte. Skulle du villa bort dig prova då med det grekiska namnet Anaykio. Till Johnnys Place går du enligt följande: Ryggen mot hamnpromenaden - gå till taxistationen. Den ligger i en fyrvägskorsning. Tag vänster - du har då kyrkan på din högra sida. Strax bredvid kyrkan ligger skolan. Johnnys ligger mittemot infarten till skolan. Inhemsk öl på flaska (50 cl) kostade förra året 2 euro. En Amstel lite mer men inte över 3 euro. Tål att jämföras med priserna vid hamnen. Eden ligger mitt i smeten. Restaurangen är belägen i ett hörnhus. Finns ingång från två sidor. Du kommer att se att folk sitter ute runt hela hörnet. Mycket greker äter där också. Har du en karta så ligger den på 26 Vassila st. Där har jag ätit de godaste lammkotletterna någonsin, pröva även deras pastarätter. Suveräna!! Till efterrätt ska du prova pappan i husets Tiramisou. Mmmmm. Hoppas nu du hittar rätt och blir nöjd med vad du finner. Hälsningar Karin |
|
|||
|
|||
Tack Karin!
Samlar på mig alla tips och sparar i ett dokument för utskrift och medtagande :-) Hälsningar Jason |
|
|||
|
|||
Hej Jason!
Det låter klokt - själv har jag en massa lösa lappar i en organiserad oordning. Ska faktiskt försöka göra som du.......... Karin |
|
|||
|
|||
Citat:
/Greta |
|
|||
|
|||
Alltså, jag älskar detta forum. Har läst varje svar här och slukar all info om den här orten......Vår familj landar där första September nästa år(de är inte informerade om detta än), och det känns bra att ha lite koll när man anländer.
|
|
|