|
|||
|
|||
Sv: Mini öluff i slutet av spetember
Hej
Läs också mina inlägg om Santorini. Jag bor här sedan 20 år tillbaka och vill gärna dela med mig av det "bästa" Santorini har att erbjuda. Ingela http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29613 |
|
|||
|
|||
Ingela, Tack sa jättemycket för dina fina förslag. Det uppsakttas mycket.
Passar pa att fraga dig som är boendes pa Santorini; Vi som ska resa dit är vana vespa och bilförare i Barcelona men undrar ända om det är nagra delar av ön, vissa vägar som bör undvikas pga daligt underlag och/eller trafiken? Mvh, Sara och Kike |
|
|||
|
|||
Ja, man bör ju akta sig för grusvägar om man inte är van att köra på dem. Sedan är vägarna väldigt kurviga här så man måste vara extra försiktig i svängarna. Greker och turister kör som idioter ibland så håll ALLTID avståndet och var beredd på att dom både kör ut och svänger utan att blinka. En väg att undvika är nerförsbacken mot kustvägen om man kör på huvudvägen mot Oia. Den är brant och bäst att undvika. OM man vill äka kustvägen mot Oia, kör via Vourvoulos istället!
Ingela |
|
||||
|
||||
Ja kustvägen tycker jag är att föredra, och smidigast att köra ner på den innan man kommer upp så högt
|
|
|||
|
|||
Tack Ingrid och Gunnar för era svar! Mvh Sara
|
|
|||
|
|||
OPPPPS förlat det skulle ju sta Ingela!!!
|
|
|