Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-08, 16:49
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Tilos fjorton år senare.

Citat:
Ursprungligen postat av YsterSyster Visa inlägg
Nu har vi inte kollat någon termometer men jag skulle gissa att det har varit mellan 25-30 grader. Även kvällarna har varit underbart ljumma så man har inte behövt använda något långärmat. Inte ett enda moln har skådats på en vecka.

När vi kom i söndags var det mycket turister men sedan i torsdags började det tunnas ut. Finns t o m bord lediga på de mest populära tavernorna på kvällarna och det var det inte tidigare i veckan.

Nu har vi tagit sista doppet för den här resan och även sagt adjö till Xrisafis som verkligen gjort allt för att vi ska trivas på Livadia Beach Apartments.

Vi fick en avskedsgåva med oss som vi ska transportera hem med stor försiktighet och avnjuta en ruggig höstkväll: en flaska vin som den numera avlidna borgmästaren har producerat som även bär hans dotters namn.
Tack för svar!

Låter bra med temperaturen på Tilos. Vilken fin avskedsgåva ni fick!

Förresten har ni haft några besvär av mygg under er vistelse?

mvh Sunny12
Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 16:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Låter härligt, men jag brukar ju dra med mig dåligt väder till Grekland så jag säger bara:Synd om er som åker till Tilos samtidigt
Själv njuter jag lika bra oavsett väder, men visst vill jag ha fint väder på vandringarna.....de blir härligare då även om jag vandrar även i regn.

Lite lagom sensommarväder vore fint!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 17:08

Inte åker jag till Grekland för att jag gillar regn och kall temperatur iallafall, det har vi ju fått uppleva hela sommaren här i Sverige! Nu behöver man ladda batterierna för den långa vintern som är i antågande!

Visst är det skönt med lite svalka emellanåt på semestern och lite dugg-regn kan jag stå ut med.
Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 17:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jag åker inte heller till Grekland för att få regn, men eftersom jag åker till Grekland i september eller oktober varje år så får jag vara beredd på att det kan regna och då ser jag till att njuta i alla fall!! Som 2009 i oktober då det regnade kopiöst på min Tinosresa 5 dagar av 7. Det blev ändå en jättejättemysig resa....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 17:24
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

En del myggbett har det blivit trots maskin i väggen. Men inte så farligt som det brukar kunna vara på en del öar.

Jag tror det goda vädret håller i sig. Tilos ligger ju rätt lång söderut och nog har det varit varmare än normalt när vi brukar åka i September.

Jag snackar med vädergudarna innan jag åker så solen och värmen stannar kvar

Flaskan vin vi fick var verkligen trevlig. Med tanke på mannen bakom den så känns det speciellt.
Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 17:26

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag åker inte heller till Grekland för att få regn, men eftersom jag åker till Grekland i september eller oktober varje år så får jag vara beredd på att det kan regna och då ser jag till att njuta i alla fall!! Som 2009 i oktober då det regnade kopiöst på min Tinosresa 5 dagar av 7. Det blev ändå en jättejättemysig resa....

Lissi
Ja det är klart att man får räkna med regn i sept-okt. men jag har alltid haft tur när jag rest då, var på Samos 3 veckor förra året i sept.-okt och hade sol och varmt alla dagar utom 3, men som sagt jag kanske "bara" haft tur!
Sen är jag en sol-älskare, då mår jag bäst!
Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 17:37

Citat:
Ursprungligen postat av YsterSyster Visa inlägg
En del myggbett har det blivit trots maskin i väggen. Men inte så farligt som det brukar kunna vara på en del öar.

Jag tror det goda vädret håller i sig. Tilos ligger ju rätt lång söderut och nog har det varit varmare än normalt när vi brukar åka i September.

Jag snackar med vädergudarna innan jag åker så solen och värmen stannar kvar

Flaskan vin vi fick var verkligen trevlig. Med tanke på mannen bakom den så känns det speciellt.
Tack för svar, skönt att det inte verkar att vara så mycket besvär med mygg på ön iallafall!

Ja tack snacka gärna med vädergudarna och be dom spara lite värme till oss som ska dit snart!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:49.