|
|||
|
|||
Bildgåta 3000 - Vathy på Ithaka
Hej Alla
Bildgåta 3000 det måste vi fira Var är vi nu?? //PA PS den som inte gillar välrökta varor smaka denna Quarter Cask, det är något helt annat! DS |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 3000
På Kastellorizio.
/Ofelia |
|
||||
|
||||
Kithnos
Tobbe |
|
|||
|
|||
Hej Bägge
Ni är rökta bägge två //PA |
|
||||
|
||||
Kan det vere Vathy, på Samos ?
|
|
|||
|
|||
Symi.
Lars |
|
|||
|
|||
Vad jag tror om platsen du eventuellt är på är något jag KÄNNER MIG rökt på men vad sägs om gissning på Symi?
Är det "bara" 48%-ig Laphroaig eller är det t.o.m den på 54% ? För övrigt anser jag att Laphroaig inte längre är vad den en gång har varit, dvs. inte direkt överdrivet RÖKIG utan mer en "hostmedicin" med DRAGNING åt rök men förvisso helt fantastiskt originell och synnerligen krävande men FANTASTISK på alla sätt. /Hasse |
|
|||
|
|||
Hej Hasse
Citat:
48,0 % Sockerhalt Mindre än 3 gram/liter Användning Serveras rumstempererad. Smak Maltig, mycket rökig, smakrik whisky med tydlig fatkaraktär, inslag av torkade aprikoser, nötter, apelsinskal, jod och tjärpastiller. Färg Gyllengul färg.Provning 2011-11-08[*]Leverantör Edrington Sweden ABProducent LaphroaigRåvaror Mältat kornDoft Maltig, mycket rökig doft med tydlig fatkaraktär, inslag av smörkola, nötter, torkade aprikoser, jod och tjärpastiller.455 :- //PA |
|
|||
|
|||
Hej Bägge
Nej Nej //PA |
|
|||
|
|||
Re: Sv: Bildgåta 3000
Tror också på Vathy, men inte på Samos utan på Ithaka |
|
|||
|
|||
Sv: Re: Sv: Bildgåta 3000
Hej Smultron
Helt rätt GRATTIS //PA |
|
|||
|
|||
Re: Bildgåta 3000
Kände direkt igen den utsikten från ditt resebrev från Ithaka. Helt fantastiskt utsikt, där hade jag gärna suttit många timmar!
|
|
|||
|
|||
Sv: Re: Bildgåta 3000
Hej Smultron
Citat:
Ja där var yndigt att sitta //PA |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 3000 - Vathy på Ithaka
Kul!
Tänk att vi kommit upp i 3000 bildgåtor! Det trodde jag inte när vi startade. Eller rättare sagt Elisabet startade. Här är bildgåta nummer 1. |
|
|||
|
|||
Hej Alla
Citat:
Jag hade fixat till bildgåta 3000 i förväg, så satt jag och väntade på att 2998 och 2999 skulle läggas. Men de kom ju inte, så jag fick fixa dessa också Från ett snöigt Skåne //PA |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
|