|
||||
|
||||
Bildgåta 3008 - Pera Gialos på Astypalea
Var är vi nu
//maji |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 3008
Sikinos?
Någonstans måste man ju börja gissa Pyttan |
|
||||
|
||||
Re: Sv: Bildgåta 3008
Ja fast det var inte rätt Pyttan
//maji |
|
|||
|
|||
Re: Bildgåta 3008
Astypalea kanske? Pera Gialos i så fall.
|
|
||||
|
||||
Re: Bildgåta 3008
Det är helt rätt Smultron
Denna underbara plats //maji |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 3008
Der har jeg aldri vært, men kanskje jeg kommer dit en gang. Ser ut til å vært et nydelig sted.
|
|
||||
|
||||
Re: Sv: Bildgåta 3008
Citat:
//maji |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 3008 - Pera Gialos på Astypalea
Åh vad jag längtar tillbaka.
Kommer att bo på Avra igen när det är dags för återbesök. // KR |
|
|||
|
|||
Re: Bildgåta 3008 - Pera Gialos på Astypalea
Maji och KR, berätta gärna lite om vad det är ni gillar med Astypalea och Pera Gialos. Har flera gånger funderat på att åka dit, men än har det inte blivit av. Gillar lugna öar så jag funderar på om inte Astypalea skulle passa mig.
Nästa sommar kommer jag nog att åka till öarna runt Kos och Samos igen så då ligger Astypalea ganska bra till |
|
||||
|
||||
Smultron, gillar du lugna öar är Astypalea något för dig.
Där tar man dagen som man kommer. Vi gillar ön, fast det var några år sedan senast. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Bildgåta 3008 - Pera Gialos på Astypalea
Citat:
Gillar du lugna öar så ska du absolut åka dit! //maji |
|
|||
|
|||
Tack Yannis och Maji för svar och för fina bilder! Det verkar ganska lockande måste jag säga. Hur är det med bussförbindelser på ön?
|
|
||||
|
||||
Jodå det finns en buss eller kanske det är två För några år sedan flyttade man stora hamnen från Pera Gialos och det är några km från byn men trots att vi kommit mitt i natten med färjan så har det stått en buss och väntat. Det går bussar till Livadia via chora och även till Maltezana om än inte så ofta. Men med lite planering så funkar det säkert.
//maji |
|
||||
|
||||
Lugnt o rofyllt.
Vi trivdes väldigt bra på fina Avra som ligger precis vid hamnstranden. Är man lite pigg i benen går det utmärkt att gå alla trappsteg upp till Chora för att äta middag. Bussen går strax ovanför hamnen och jag tyckte bäst om de stränder öster ut förbi den andra hamnen och en bit bort. En något mer turistisk strand ligger åt väster dit även bussen går. Just nu är jag på resande fot och har inte alla uppgifter till hands. Ibland är det svårt att förklara vad som ger en ö en speciell känsla, Astypalea är en sådan ö. Jag som är lite bekväm av mig borde inte uppskatta att passa busstider mm, men jag längtar verkligen tillbaka. // KR |
|
|