|
||||
|
||||
Sv: Antiparos 2013
For et herlig bilde..!! Og helt enig...Anti Paros er et av de mest barnevennlige stedet for de aller minste
|
|
||||
|
||||
Vilken mysig bild, Micke! Håller med om att baby beach på Anti är extremt barnvänlig. Fast första gången jag var där så flöt det inte mindre än två (!) bajskorvar i vattnet. Många småbarn i ett-tvåårsåldern badade där så det var förhoppningsvis nån av de som var den skyldige.
|
|
||||
|
||||
Nei mer småbarnvennlig blir det ikke
Virkelig en "Hjerteknuser" - H E R L I G bilde |
|
||||
|
||||
Citat:
- det er et sted vi ikke ville valgt u t e n barn (vi unngår heller basseng, og liker mindre og enkle steder)- men m e d barn - ikke er det billig heller, Naoussa er forresten litt "eksklusivt". Men om man er en familie og får billige flybilletter kan man bo s å bra, og enda komme unna med halve prisen av Charter Jeg skrev egentlig til "Mickekøping", som et alternativ til Anti Paros, og har ikke sett noen alder på hans barn ( oversett kanskje?) Nå har jeg sett at "annelinen" har en knapt to-åring O m man vil bo I Naoussa, og velger "Manis Inn" så synes jeg det kan være veldig fint for/med en toåring og, selv om de ikke har barnebasseng (såvidt jeg husker). De har ett-roms studios som ligger rett på ovenfor stranda, med terrasse på gressplen - og havutsikt, voksne skal også ha det bra Kalypso ser også veldig fint ut Senia ser fint ut for voksne, det ligger h ø y t Om man går veien fra Manis Inn er det jo lenger (enn når man kan krysse stranda og gå en trapp opp) men jeg tror ikke det er bratt/tungt med vogn, men trafikk er det langs veien inn til sentrum. |
|
||||
|
||||
Citat:
I Prokopios har jeg ikke vært, så hvor barnevennlig sted / strand det er der vet jeg ikke. Men for noen år siden booket jeg ferie for barnebarna m/foreldre i Ag. Anna, trodde det var veldig barnevennlig. De likte seg og hadde en flott ferie, bodde på Angeliki (ovenfor Gorgona) - men å gå til butikken og stranda var (nesten) en "risikosport" pga trafikken, minste barnebarnet var 3 år da. Tilbake til Anti Paros, et norsk "ghetto", som Koufonissi kanskje er et svensk, så synes jeg babybeach er f o r barnevennlig, dvs for barn over I meter er den vel også kjedelig? - eller? - og foreldrene skal vel også ha et bad/bade sammen med barn(et)a? Sifnos , og Kamari, synes jeg er et veldig bra reisemål med småbarn stranda er egentlig altfor langgrunn der og, med likevel mye bedre for hele familien - nå skal jeg ikke underslå at j e g liker hele ø y a Sifnos mye bedre enn enn jeg liker Naxos og Anti Paros |
|
||||
|
||||
Kari: Jag har också upplevt att Antiparos är lite av ett norskt "ghetto". Norrbaggarna verkar gilla Kykladerna överlag, eller hur? Det vimlar av norska familjer på båtarna tycker jag.
Sifnos!! Den ön står faktiskt på min önskelista. Kanske skulle testa nåt nytt i sommar. I kombination med Folegandros kanske... Nu drömmer jag! |
|
||||
|
||||
Citat:
(ps. - ser jeg har skrevet Kamari, i stedet for Kamares (Sifnos) i forrige innlegg) |
|
||||
|
||||
Undrar om det går att ta sträckan Sifnos-Antiparos på nåt smidigt sätt? Går det snabbfärja mellan Sifnos och Paros? Nu lurar jag på en tvåveckorstripp med dessa två öar. (Tack Kari för Sifnos-inspirationen! Har googlat runt lite och ön verkar ju fantastisk.)
Senast redigerad av annelinen den 2013-02-09 klockan 14:43. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Bilferge tirsdager og søndager så planlegging er nødvendig
Alternativt tar dere catamaran ( som går hver dag) til santorini og så ferge til paros og videre til anti paros derifra.. Ikke så smidig akkurat med en liten en... Men har man lang ferie og er instilt på det så er det mulig |
|
||||
|
||||
Färja två ggr i veckan är helt ok ändå. Vi planerar ändå rätt mycket nu när vi har med oss vår son, jämfört med när vi reste själva och kunde ta dagen som den kom. Man blir ju lite mer ängslig när man har barn med sig, och vill gärna ha allt ordnat i förväg fast det egentligen inte behövs.
Har ni några tips på trevliga boenden på Antiparos? Vi har bott på Pandrossos (billigt och fin utsikt mot Paros, men i övrigt inget speciellt) och ett annat ställe som jag inte minns namnet på. Vi vill ha studio med ett litet kök, för att kunna värma välling och sånt. Pool är inte nödvändigt. |
|
||||
|
||||
Men hovedstranden på Anti Paros er da også langrunn og svært barnevennlig flere steder. Den inneklemte babystranda trenger man ikke å ligge ved...
|
|
|||
|
|||
Tack Micke för tipsen om priser och så förra sommaren. Hade 6 trevliga nätter på Antiparos. Betalade 25 euro precis som du förutspått för enkelrum i juli.
Dock som ensamresande singel tyckte jag att det var lite dålig fart på barerna... men det är ju en helt annan historia |
|
|