Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-15, 10:29
Lollol Lollol är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2013
Standard Ankomma mitt i natten till Aten

Hej,
vi är en barnfamilj (3,6,8 år är barnen) som ska öluffa i Grekland i sommar. När jag tittar på flyg till Aten så är de billigast och kortast restid att flyga så att vi ankommer Aten 01.45. Finns det någon näraliggande hotell att rekommendera? Eller funkar det att hänga kvar på flygplatsen några timmar innan första båtarna från Pireus går?! Vi är rätt så resvana och barnen är tåliga
Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 11:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Ankomma mitt i natten till Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Lollol Visa inlägg
Finns det någon näraliggande hotell att rekommendera? Eller funkar det att hänga kvar på flygplatsen några timmar innan första båtarna från Pireus går?! Vi är rätt så resvana och barnen är tåliga
Det finns ett hotell på flygplatsen: Sofitel, och det är svindyrt. Vi brukar stanna på flygplatsen över natten och ta en buss till Pireus på morgonen. Flygplatsen har öppet dygnet runt. Det finns ställen att sova på, kanske inte jättebekvämt men det fungerar. Frågan var nyligen uppe i en annan tråd. Du kan läsa den här.
Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 21:57
Stephan Stephan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Ja man KAN sove i terminalen, Athen lufthavn, men rent formelt er det ikke tillatt. Det fins skilt flere steder som opplyser at det er forbudt. Om vaktene bryr seg, er en annen sak.

Stephan
Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 23:40
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Folk ligger och sover överallt. Vakterna bryr sej inte.
Gå upp till Dånken på 2a våningen, succé hos barnen. Däruppe är det lugnare, finns toalett alldeles på knuten och vill ni ha lite avskildhet och slippa dunkadunka-musiken från hamburgerhaket så ta in på kapellet i änden av korridoren (förbi "the olive tree"). Ta med ett liggunderlag och låt ungarna sova ngr timmar.
Halvfembussen till Pireus är perfekt. Biljettkontoren öppnar kl 6 och båten går ca 7.30.
Inget slår att se Pireus vakna uppe på däck med en medköpt frukost.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.