|
|||
|
|||
Enkelrumstillägg
Något som säkert är bekant för de flesta av Er är ju att man får betala ett enkelrumstillägg för ett boende för eget bruk med charterbolagen, ett ganska högt sådant!
Men hur är det om man som ensamresenär fixar ett boende på plats av de rumsuthyrare som brukar stå och invänta båtarna på öarna, tar de också ut ett enkelrumstillägg? Mvh Sunny... Senast redigerad av Sunny12 den 2013-04-01 klockan 22:56. Anledning: korrigering |
|
||||
|
||||
Sv: Enkelrumstillägg
De brukar ha ett pris per rum, inte per person.
// KR |
|
|||
|
|||
Förstår att priset på ett rum eller lägenhet kan variera på de olika öarna, men då kanske man tjänar på att fixa boende på plats?
|
|
||||
|
||||
Helt klart billigare. Inte halva priset tho. Men mindre tvätt åh mindre besvär brukar innebära en 5€ billigare.
Anders är i Madrid Livin la vida loca |
|
||||
|
||||
Du betalar per rum men ofta blir det 5-10 euro billigare för den som bor ensam i rummet. Mina erfarenheter av ö-luffning är från cykladerna där utbudet är stort och från Samos, Patmos och Fourni. Har även hyrt rum på Lesvos men då förbokade vi och var flera och i Aten med förbokning. Till andra ö-grupper, öar eller till fastlandet har jag åkt charter.
Eva Senast redigerad av Eva L den 2013-04-02 klockan 07:16. |
|
|||
|
|||
Citat:
Citat:
I annat fall gäller det ju att hitta en billig flygstol, som ju inte verkar helt lätt, när jag då jämför charter och flygstol/boende är det inte så mycket som skiljer i kostnad ändå, om man tänker på att man ska transportera sig mellan flyget och hotellet och är ensam då blir det ju ändå inte billigt. Resa två är ju förstås det mest lönsamma då man kan dela på transportkostnader m.m. |
|
|