|
|||
|
|||
transfertid:flygplatsen-pireus
Hej!
Hur mycket tid behöver man ha från landning på flygplatsen till båtavgång??? Flyget vi tittat på ankommer 14.30 i Aten (från Italien) och färjan vi behöver åka med går 17.30. Torsdagar går båtarna så tidigt!! Låter som lite tid eftersom jag läst att bussen till Pireus tar 90 minuter (kan inte minnas att det tog så lång tid, men d var längesedan nu...) Vi vill till Sifnos men tänkte att Paros eller Syros verkar lättare att ta sig till i slutet av Juni o sedan ta sig vidare till Sifnos... |
|
||||
|
||||
Sv: transfertid:flygplatsen-pireus
Det är lugnt. Den tid du anger, 1 tim 30 minuer är baserad på rusningstrafik. Ofta går färden på 55 minuter.
Arne och Birgitta Paleochora direkt med 33 grader och strålande sol parat med vindstilla hav |
|
|||
|
|||
Tack för ert svar!!!
(Min sambo menade att d nog borde gå...jag är dock den ängslige i familjen....) Det låter härligt, sol o vindstilla! Ha en underbar dag!! |
|
||||
|
||||
Ja, och skulle ni hamna i tidsnöd, vilket ni ej kommer att göra, då finns ju alltid taxialternativet alternativt tunnelbanan. Förvisso dyrare, men tidsbesparande.
Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
Hvor skal dere? Er Rafina et alternativ? Mange tenker ikke på at det går ferger derifra...transfer er kortere dit
|
|
|||
|
|||
Jag tittade på Rafina, men denna dag går catamaranen redan 15:30 till Paros. Så d blir nog lite stressigt.Dessutom åker jag nog hellre de stora färjorna som inte gungar på samma sätt....
Jag vill till Sifnos (övriga familjen litar visst på mig här) o tänkte att vi kanske kunde åka till Syros eller Paros i någon dag tills en passande färja kommer....Sedan vidare till Serifos...det är planen.... Flyget är iallafall bokat nu!! |
|
|||
|
|||
Dette fant jeg på nettsiden til Ferries in Greece. Og siden jeg er akkurat som deg når jeg er ute og reiser, engstelig for ikke å rekke ting, hadde jeg jammen spandert på meg en taxi for å få en fin start på reisen:
By taxi: There are taxi queues outside all gates of the airport. A taxi ride from the airport to Piraeus port will normally take 40-60 min the most, depending on the traffic. The taxi fare (indicative) from Athens airport to the port of Piraeus is 50 euros in day time and 65 euros in night time (24:00-05:00). |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
|