|
||||
|
||||
Tinos direkt
Så har vi då äntligen "landat" på Tinos, en helt ny bekantskap. Och du hade inte behövt oroa dig ett enda dugg Lissi!!! Här är härligt! Var på Malamatenia och åt middag igår och det var helt fantastiskt, precis som många redan sagt! Här är varmt och gott men det blåser "småspik" på dagarna. Nissos öl hittade vi i supermarket affären och har provsmakat - gott! Enda problemet blir att åka härifrån... Ska försöka leta upp Nikoleta och framföra hälsningarna... Ha det gott och tack alla för användbara tips!!!
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Sv: Tinos direkt
Härligt, härligt att ni är nöjda med ön och Malamatenia! Pavlos och Yannis är så härliga och trevliga på alla sätt. Går ni dit fler gånger så hälsa från paret som alltid bor hos Nikoleta! Vi ses i september igen.
Ja, blåsten är ju ett litet aber om man råkar hamna just de dagar det blåser som mest! Första gången 2008 blåste t o m frukostbullarna ner från balkongen då vi skulle äta frukost. Förra sommaren var blåst de första dagarna, sen absolut vindstilla och stekhett så då längtade vi efter blåsten igen.... Andros Tinos och förstås Ikaria är blåsiga när det blåser Lissi |
|
||||
|
||||
Hälsa till Nikoleta från oss också!
Birgitta och Arne. |
|
||||
|
||||
På grund av blåsten eller tack vare att ni trivs?
|
|
|||
|
|||
Men Janne! Det senare naturligtvis
...hoppas Lissi |
|
||||
|
||||
självklart det senare... Var lite otydlig där... Nåväl, vi var tvugna att slita oss till slut och efter en liten "fegistur" på bara några dagar är vi nu på väg hem igen. Åkte med Golden Stars "Superferry II" in från Tinos via Andros för en stund sedan (söndag em...) och det det gav begreppet båtluffa en helt ny innebörd... Jisses vad mycket folk det var med på båten. Kändes som den var HELT full när vi lämnade Tinos men när vi kom till Andros gick det på lika mycket folk till... När vi kom fram till Rafina och båten lagt till tog det oss ca 20 minuter att komma av båten sådan kö var det... Dålig planering men nu vet vi! Absolut inte den turen en söndag em igen!!!
Fick tyvärr inte tag på Nikoleta men vi gick förbi så nu vet jag var ni brukar bo! Vi handlade bröd i det lilla bageriet som låg alldeles i närheten. Både till frukost och kaffet... Jättegott Sitter just nu på flygplatsen och hoppas att tiden ska skynda sig fram till 06.15 imorgon bitti när flyget går hem igen. MVH zakka |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Hvor bodde dere, zakka?
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Vi bodde alldeles där Ag Fokas stranden börjar på ett jättefint ställe som heter "Akrothalassia! Vi hade en studio på första planet med ett fullt utrustat kök! Kyl och frys förstås men också en minispis med ugn! Det fanns kaffebryggare, minielvisp (till frappé skum?) vattenkokare diskmedel, trasa torkhandduk- ja ALLT man kan önska sig. Utom möjligtvis internetuppkoppling då... På utsidan var det en STOR uteplats i vinkel med möjlighet att sitta i sol eller skugga valfritt under hela dagen. I trädgården fanns en stor grill med tillhörande "sittavdelning" om man skulle vilja det. Hittade det på Booking när jag "vintersurfade" och blev nyfiken. Ibland kan ju bilder och beskrivning av hotell vara lite tillrättalagda men detta stället var verkligen fint! Och värdinnan (jag tror inte hon ägde det själv) var (som ALLA greker) verkligen supertrevlig och jätteduktig på engelska. Jag har telefon nummer om någon är intresserad.
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Åh så härligt det låter!! Kul att ni var så nöjda med boendet, det är ju så viktigt!
Jag har sett det när jag går till Ag. Fokias på mina morgonpromenader. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Det enda vi "missade" var pelikanen... Vi tittade och letade men kunde inte se honom någonstans... MVH zakka Senast redigerad av zakka den 2013-07-17 klockan 20:13. Anledning: Tillägg |
|
|||
|
|||
Nu blir jag ju glad att ni verkligen gillade Tinos.....
Pelikanen finns ju på kvällarna inne i fiskaffären på det torget med "delfinbrunnen". Annars så spankulerar han ju runt i nedre delen av Chora. Gärna vid lekplatsen och bort mot hamnen . Men nu har ni ju en anledning att åka tillbaks Lissi - som är där om 2 månader knappt. |
|
|||
|
|||
Så härligt det låter zakka..längtar som sjutton dit nu...morgonpromenader längs Ag.Fokias stranden varje dag och morgonbad...sen har jag bokat på Koralli som är beläget 10 m från stranden, ja ni vet vilket det är om ni promenerat däromkring..de har internetuppkoppling.....även om det behovet inte är så stort hos mig när jag reser att vara "uppkopplad" har så mycket annat för mig..men kolla mejl och sånt är ju bra.
Upplevde ni det som långt att gå in till centrum från ert hotell? Mvh Sunny Ps. Pelikanen Markos tänker jag inte missa att hälsa på. |
|
||||
|
||||
Koralli var vår närmsta granne... Och nej det är inte alls långt att gå in till centrum. Tar kanske 10 - 15 minuter. (17 om det är MOTVIND ) Halvvägs in finns det en riktigt stor och väldigt välsorterad supermarket där vi handlade diverse nödvändiga saker. Bageri finns det också ett bra ett par kvarter närmare centrum från supermarketen sett. Det finns också ett lite mindre, fast faktiskt bättre i vårt tycke, precis nedanför Nikoletas. Åh vad jag saknar det grekiska frukostbrödet...
Lyckliga er som har er resa kvar!!! MVH zakka |
|
|||
|
|||
Åh, så bra att det finns en stor supermarket på nära håll. toppen!!
Ja, det blir nog bra med allting bara jag kommer dit..exakt 2 månader kvar idag, men tiden går rätt så fort iaf..men får hoppas den går riktigt sakta när jag väl kommer dit... |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Enligt min erfarenhet är det ju precis tvärt om med tiden tyvärr Sunny...
Ett sådant här fint sandslott såg vi förresten på vår morgonpromenad. MVH zakka |
|
|||
|
|||
Verkligen fint sandslott...jo, jag vet tiden går alltid fort när man har roligt..tyvärr..men jag är glad över den tid jag får vara där..3 veckor är ju iaf ganska lång tid!!..
|
|
||||
|
||||
Tre veckor är väl alldeles lysande!!! Det viktiga är ju att koppla av och njuta av varje minut när man är där. Ni kommer att få det jättehärligt!!! Om du gillar öl måste du prova det som Lissi rekomenderade: Nisos. Det var väldigt gott!
MVH zakka |
|
|