Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-02, 10:21
Ella Ella är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Balkong med havsutsikt i Chaniatrakten?

Tack för input! Jag inser att Kalives kan vara fullt av barn (fast inte så farligt i mitten av sept ändå kam jag tro) men ANDRAS barn är inget problem. Det är nästan extra avkopplande, eftersom man kan sitta där och veta att man inte behöver ta hand om dem...

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Jeg har vært i Nea Chora, Kalives og Georgiopolis som blir nevnt her som alternativer for dere. Personlig hadde jeg uten tvil valgt Nea Chora som er et særdeles sjarmerende reisemål. Men i og med at dette høres stressende ut, tenker jeg at Kalives må være mer i deres smak. Der er det stille og rolig. Men dere vil ha fri fra en stressende hverdag med blant annet små barn. Tenk på dette når dere velger. For meg virker Kalives å være et veldig barnevennlig sted. Sjekk at hotellet dere velger ikke er et typisk familiehotell. Beach og Family hører ofte sammen.

Lykke til.

Hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 11:12
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Ja, men da så. Da kan vel ikke Kalives bli feil, tenker jeg.

Nå er jeg også veldig fristet til en weekend-tur, men skal til Kalymnos og Kos i 2 uker om 5 uker, så det får vel holde.

Hilsen Pelagia
Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 19:37
Ninette Ninette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Jeg vil driste meg frampå med en anbefaling som ligger litt lenger unna flyplassen enn dere dere tenker, nemlig idyllen Sougia sørvest på Kreta.

Sougia ligger langt unna turistløypen, og er et hyggelig lite feriested med et par gater, noen pensjonater/utleierom og noen koselige tavernaer og kafeer. I motsetning til mange andre steder på sørvestkysten, er det bilvei dit - du slipper med andre ord ferge.

Det finnes flere hyggelige rom å leie. Ønsker dere å bo på strandpromenaden, anbefaler jeg Lotos Hotel (dette er utleierom, ikke hotell). Alle rommene, bortsett fra det ene enkeltrommet, har balkong med fantastisk havutsikt. Syia hotell og Aretousa har bedre standard og senger, men begge disse hotellene ligger 200 meter unna stranden.

Høres dette interessant ut, kan dere bestille taxi hos Selino Taxi, og dere blir hentet på flyplassen til en lavere pris enn om dere prater taxi på flyplassen. Turen ned dit tar cirka 90 minutter, og jeg tror det koster cirka 100 €.

Sougia kan være et fint alternativ til den travle Chaniakysten.

Ps! Glemte å informere om at Sougia ikke har minibank. Hit kan det lønne seg å ta med litt kontanter.
Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 21:57
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Om det är ren landsbygd ni vill ha är Nea Chora för stort. Även om det är en äldre, lugnare del av Chania så ligger det helt klart i stan med bebyggelse därefter. Gatan som går genom stadsdelen är ganska trafikerad.

Längs Chaniakusten finns knappast någon ren landsbygd längre. Det som en gång var landsbygd är nu moderna turistorter.

Jag har själv inte varit i Georgiopoulis, men har åkt förbi där och kan tänka mig att den lilla platsen skulle passa er. Där måste det också finnas en massa havsutsikt.
Har provat Georgiopoulis...hittade ett bageri/kondis som förhöjde veckan där..men jag gillar KatoStalos o Kalamaki bättre.Bättre stränder o trevligare folk.CorinnaMare är bra.Men titta också i KatoStalos..bra strandhotell.
Hasse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:42.