|
|||
|
|||
Projekt Santorini.
I går solgte Apollo meget billige flybilletter til Santorini, med afrejse fra Kastrup i morges. Jeg købte en billet t/r for 898 danske kroner. Havde jeg ventet et par timer ville prisen havde været 498...
Jeg bookede et værelse i Karterados på booking.com og her sidder jeg lige nu og spiser frukost/lunch og skriver. For mig har Santorini i efterhånden mange år været en irriterende hindring på vejen til andre øer. Men det skal ændres nu. Jeg bliver her på øen indtil hjemrejse om 7 dage. Nu vil jeg lære Santorini at kende! Hilsen fra Santo. |
|
||||
|
||||
Sv: Projekt Santorini.
Sikker på at du blir positivt overrasket..
Antar du leser gammel post her og får mange tips... |
|
|||
|
|||
Jeg er netop kommet tilbage til hotellet efter en varm tur til Skaros Rock ved Imerovigli. Og den tur var i alle tilfælde en positiv erfaring.
Der er heller ikke så mange mennesker i Fira nu som i juli måned. Personligt synes jeg det er skønt, men grækerne er kanske ikke helt tilfredse med det. |
|
||||
|
||||
Ja, nydelig tur langs calderaen... glad i å bade ? dra til perivolos.. eller en av de andre strendene
Buss til Oia og bare rusle rundt i de trange smugene, se på utsikten og etter hvert solnedgangen ...men bste er jo å ha en bil og kunne kjøre rundt... til små og store landsbyer, stender.. Skal ha to netter der om 14 dager |
|
|||
|
|||
Citat:
Oia har jeg besøgt et par gange. Min interesse er at vandre og jeg har hittet et website med info om 14 vandringer på Santorini. Naturligvis kan jeg ikke nå dem alle på 7 dage, men 5 - 6 af dem skulle kunne lade sig gøre. Og så vil jeg også gerne se Fira museum. |
|
|||
|
|||
Jag önskar dig lycka till med vandring. Jag skulle gärna komma och vandra med dig . Om jag hittar en flygbiljett imorgon från chania. Jag har aldrig varit i Santorini. Men jag vill dit.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Dagens vandring gik til Faros Lighthouse på Santorinis sydvestlige hjørne. Bussen fra Fira til udgravningerne i Akrotiri og derfra ville jeg gå videre via Red Beach. På grund af nedfaldne klipper var stien til Red Beach imidlertid spærret, men jeg hittede en anden vej over bjerget og kom til sidst op til vejen til fyrtårnet. Meget smukt derude! Fantastisk udsigt over calderaen, mod Fira, Oia, Thirasia osv. Og går man op på bjerget bag fyrtårnet, har man udsigt til en stor del af det sydlige Santorini. Vejen tilbage til landsbyen Akrotiri, og til bussen, byder også på den ene utrolige udsigt efter den anden. Fin dag idag, og nu er det spisetid og Mythos-time. |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jo, der var faktisk masser af folk på stranden. De fleste er nok kommet med strand-båd, men en del folk respekterede ikke afspærringen...
|
|
|||
|
|||
Om nogle er interesserede i at se dem, så har jeg lagt billeder fra lørdagen og søndagen i et album på min profil.
Albummet hedder: Projekt Santorini - lørdag og søndag. |
|
||||
|
||||
Att vandra med dej på Santorini är en upplevelse. Tack för bilderna Larvih!
Birgitta. |
|
|||
|
|||
Takker for de fine ord.
|
|
|