Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-04, 14:48
Inga-Karins avatar
Inga-Karin Inga-Karin är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Reflektion Parga september 2013

Kom hem i måndags 30/9 efter 2 veckor i Parga. Vädret och vattnet var perfekt, liksom maten, utflykten till Styx/Acheron två ggr., Ag.Panagia samt Agia. Vi hade läst så mycket positivt om resmålet och väntat länge på att komma iväg just dit och det mesta var över förväntan bra.
Dock bör det ändå komma fram att det finns minus ;-) 1. värst var väl alla inkastare på de flesta Tavernor. Utom på Oasis, där vi hölls dryga timmen innan ägaren dök upp. Ja ska sanningen fram så hann vi få i oss medhavd matsäck också vid hans bord ;-) 2. var att det samtliga nätter spelades mycket_ hög musik från flera barer i Parga. De drog igång kring midnatt och slutade vid 05, men sen skulle besökarna hem skränandes och på MC...ja ni vet....Tyst var det mellan säg 06 och 07.endast, för sen startade ju allt upp igen. Vi har rest i Grekland sen -73 och endast på ett ställe till upplevt detta och det var på Samos Pythagorion och då kom de ändå inte i närheten av Parga! Även på Andros kunde det höras från ngt. Disco, men det låg då uppe i bergen ovanför byn. F.ö har det endast varit "normala" nattljud.....Visst man vänjer sig på sikt om man har en normal nattsömn, men nog borde stan få veta att inte alla turister uppskattar detta i Parga.

Vore intressant att veta vad andra här tycker i frågan! Vh.
Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 14:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Standard Sv: Reflektion Parga september 2013

Det är några år sedan jag var där sist och många år sedan första besöket. Minns inte direkt några inkastare från mitt senaste besök kanske var det någon på hamnpromenaden. Grekiskt nattliv börjar efter kl 01.00 så på alla lite större orter får man räkna med att det spelas en del. Antagligen bodde ni mitt i smeten. Jag bodde på Della med rum mot olivlunden så där hördes bara vindens sus. Tror att de som hade rum mot vägen besvärades av mopedknatter.

Är lite nyfiken på om ni besökte den enkla Ouzerian Meetings som var ett av mina favoriställen och som jag ofta besökte före middagen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 15:06
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Vi var i Parga i månedsskiftet mai/juni i år. Jeg er langt på vei enig i at Parga har gått gjennom en negativ utvikling siden sist vi var der for noen år siden. Men det meste er konsentrert om sentrum og strandpromenaden, der innkasterne regjerer, delvis meget aggressive, som på Bacchos og et par andre.

Vi bodde ved Piso Krioneri-stranden, og oppsøkte mest tavernaer i det området og litt lengre fra sentrum, og det opplevdes som en annen verden. La Barca, Kryoneri og Perivoli og et par andre jeg ikke husker navn på, hadde fortsatt like god mat som før, det fantes ikke innkastere der. Spesielt på Kryoneri var det også mange grekere som spiste.

Vi hørte ikke høy musikk eller andre forstyrrelser om natten heller, men nå er vi blant de heldige som bare slår av bryteren og sover når det er tid for natten, og da skal det mye til før vi lar oss forstyrre, så jeg skal kanskje ikke si noe bestemt om det.
Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 15:14
Inga-Karins avatar
Inga-Karin Inga-Karin är inte uppkopplad

Misstänker att det här är ngt (oväsendet) som har accelererat efter hand. Ja vi bodde på Zouli studios,men så brukar vi att försöka bo,så jämförbart är det. Nej..den missade vi men testade Apangio i stället (100kr dyrare än alla andra) Lagad mat hittade vi hos Viktoria mitt emot Medical Center och Taka ...på gatan upp mot stora kyrkan. Vh.
Svara med citat
Gammal 2013-10-07, 09:09
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Inga-Karin Visa inlägg
Nej..den missade vi men testade Apangio i stället (100kr dyrare än alla andra) Lagad mat hittade vi hos Viktoria mitt emot Medical Center och Taka ...på gatan upp mot stora kyrkan. Vh.
Då missade ni en riktig pärla. Meetings är ett litet ställe dit grekerna går med enkla tilltugg till drycken. Pratade med några som var där i sommar och det var fortfarande väldigt bra och billigt. Jag la upp ett par foton under min profil för några år sedan när någon ville ha hjälp med att hitta dit.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.