Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-18, 02:48
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Såld!

Hejsan alla Kalimeravänner!
Jag har varit till Grekland 10-15 ggr. Håller inte räkningen så noga. Har dock full koll på mina öluffningar. Började 2005 med mina 2 döttrar. Flickorna har varit med en gång till, tillsammans med en kompis och hennes pappa. Jag har farit två gånger själv, sedan har jag funnit en resekompis från Ljusdal som dock bara vill fara vartannat år.
I år är det dags igen. 16 dagar från mitten av juni i Cykladerna. Jag har hållit mig till Cykladerna hitills, för enkelhetens skull. Funnit Anafi och Iraklia som favoriter. Så nu gör vi en "best of..." till desse, och vilken 3e ön bli får vi se. Vi har båda en önskan om Kimolos, vi får se. Nästa gång vill jag mot Lipsi och Fourni-hållet.
Nu har jag lyckan att ha två välartade döttrar som nått vuxen ålder.
Dom har varit/är ute i världen. 24-åringen har kommit till sanns och bosatt sig i Gbg och pluggar juridik. 22-åringen är kvar i London och är väldigt kär med sin flickvän.
Jag är singel och därmed gör jag lite som jag vill. (T ex skriver inlägg på Kalimera kl 02,30) Har upptäckt Asien. Jag var till Filippinerna förra julen, Vietnam i somras och tillsammans med tre gamla gymnasiepolare från Skåne, i Thailand denne julen. Blev helt såld, trots massturismen. Så nu sitter jag och googlar billiga flygresor både i sommar och nästa jul.
Tror inte jag släpper Grekland; Varför fara halva jordgloben när man kan finna tomma paradisstranden med kristallvatten utan folk på samma jordhörn som vi befinner oss?
Iaf så blir det nog Thailand såväl juli som julen.
Men Till Grekland återvänder jag alltid.
Sen är jag en España-addict as well. Minst en gång per år.
Börjar bli jobbigt det hära!
Kärlek till er alla! <3
Svara med citat
Gammal 2014-01-18, 08:20
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Såld!

Jag är också helt såld på Thailand och om en vecka sitter jag förhoppningsvis med tårna i sanden tillsammans med mina närmaste. Eva
Svara med citat
Gammal 2014-01-18, 14:23
seaside seaside är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Håller med er båda. Är också såld på Thailand. Speciellt ner mot Malaysia. Vi försöker att kombinera Thailand vintertid och Grekland sensommaren.
I år blir det ingen resa till Thailand men i stället åker vi till Fuerteventura.
Ha en underbar och varm resa Eva.
Seaside
Svara med citat
Gammal 2014-01-18, 14:36
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Ja,visst är det jobbigt att man vill resa mycket mer än man har tid och pengar till! Lyxproblem, jag vet...

Grekland vill jag ju till minst en gång per år, ibland har det blivit två gånger. Men jag reser också gärna till andra Medelhavsländer i sydeuropa.

Vill också gärna åka nånstans och lapa sol på vintern. Då har det mest blivit Kanarieöarna för att det är närmast (en gång Egypten - inget jag längtar tillbaka till), men några gånger även Thailand som jag gillar väldigt mycket. Men här har jag ett litet dilemma nämligen att min sambo har problem med ryggen och har svårt med långa flygresor. Så till Thailand har jag rest med döttrarna som förstås gillar det.

Sen är det kul med resor till storstäder i Europa också.

Våra närmaste grannar är riktiga globetrotters, så där ligger man i lä. De har nog bara den Amerikanska världsdelen kvar att upptäcka.

På tal om döttrar, så visst påverkar man sina barn. Den äldsta har varit reseledare flera år och sedan bott i Barcelona och London. Började sen plugga och jobbar nu i resebranchen i Stockholm.
Den yngsta pluggade först i flera år, men är nu ute och backpackar i Indien för andra vintern i rad. Som tur är har hon sin engelske pojkvän med sig. Men oroligt är det ändå!

Katitzi
med två resor inbokade framöver: Teneriffa och Tinos/Andros!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:40.