|
|||
|
|||
Lardos
Har bokat en resa till Lardos och skulle vilja veta lite mer om orten. Jag vet att den är en liten och lugn ort. Hur är det med restauranger tex , finns det bageri , snabbköp mm. Alla tips mottages tacksamt. Är ute efter en avkopplande semester men äta måste man ju
|
|
||||
|
||||
Sv: Lardos
Citat:
|
|
|||
|
|||
Har själv aldrig bott i Lardos men vi har stannat upp där flera gånger och ätit när vi varit ute med bil. Vi tycker det är en mysig liten by av det vi sett. Vi har handlat bröd på ett bageri som hade mycket att erbjuda och vi har handlat i en supermarket som också såg ut att ha en hel saker så du hittar säkert allt du behöver.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Hej
Nionde året eller nått vi bor där. Eller jag rättare sagt. När researrangörer skriver Lardos så tror jag inte de menar själva Lardos. Det är liksom "kommunen". Men i "staden" Lardos finns bageri, slaktare och lite större affärer. Kostar ca 2 € att åka dit. Lardos kan man besöka om man inte tycker det är för varmt för det ligger ju som sagt en bit från havet. Vi har tagit oss dit på kvällarna. Där bor de som jobbar på hotellen och vi har fått lite vänner genom åren. Vi bor i en liten liten by som heter Lothiarika. Där finns de flesta hotellen. Just att bo i den byn brukar heta att bo i Lardos. Om du säger hotellets namn så kanske jag blir klokare. Efter vår by kommer Pefkos eller Pefki, vilket man föredrar att säga, och sen Lindos. Eller vänd på det hela när du kommer från stan, Lindos först då. I vår lilla by finns tre affärer som jag kallar turistshop/livsmedel. Sen finns det en precis i utkanten men den har jag inte besökt (har inte haft behov). Tre restauranger,tror jag, om man inte vill äta inne på nått av de lyxhotell som ligger där också. Denna lilla by har 4000 turister i veckan men bara tre restauranger, så då förstår du att de stora hotellen är all in. Vi har en liten familjerestaurang som vi alltid äter på. Hälsa från Marie och Janne så får du finfin service. Den heter Pereklis och ligger längs med vägen, du kan inte missa den. Vi gillar lugnet i byn. Vill vi ha rajtantajtan tar vi oss till Pefki eller Lindos. Men det är otroligt vad trött man blir efter en dag i solen....... När åker du? Varmast är det i augusti, då ligger jag där och svettas. Men behagligast i både vatten och på land är det i september. I maj/juni kan vattnet vara lite kallt (säger hon som inte badar om det inte är över 25!) Du ska lägga på 7 grader på termometrar du ser som säger hur varmt det är på Rhodos. Det är så mycket varmare där i söder. På min blogg, under Resor, hittar du massor med bilder. mittegetkrypin.blogg.se |
|
|||
|
|||
Vi ska bo på Elvita och åker 8 juni. Har en bekant som var där för 2 år sedan o pratade om 3 restauranger, så jag antar att det är i Lothiarika.
Låter helt fantastiskt - precis vad vi är ute efter - riktig semester ! Vi får se om det blir något dopp i havet , håller med om att det ska vara minst + 25 i vattnet ...... Tack för informationen Mysan , ska gå in på din blog o läsa mera. |
|
||||
|
||||
Gör så! Elvita ligger granne med vårt "James". Nu har jag 79 dagar kvar och tror jag längtar mig i småbitar. Fast jag varit där så många gånger innan.....
En sak är säker, stannar man på plats får man en väldigt lugn semester! Men vill man kan man få hallibalosan, men då krävs en förflyttning med taxi. När vi stannat 14 dagar har vi gjort en liten övernattning i stora stan en natt. Då tar vi bussen fram och tillbaka och det är en upplevelse bara det. En natt på hotell i stan för två hamnar på strax under 500ingen.. Sen är det skönt att "komma hem" igen! |
|
|