|
|||
|
|||
Var på Rhodos?
Hej!
Jag har inte möjlighet att själv åka till Grekland denna sommar men har ett stort behov av att leta och planera en resa dit...som jag brukar göra Så därför hjälper jag en vän. Problemet är att hon vill till Rhodos problem och problem! Men saken är den att Rhodos har aldrig varit på min önskelista...så därför har jag inte så bra koll på var man ska bo eller göra där. Så jag behöver er hjälp. Dom är 3 personer som ska åka. Den ena är i lägre medelåldern och har varit i Grekland förr och är nöjd med var han än kommer. Dom andra är ett yngre par 20+ . Tjejen är gravid och dom vill bara ha det lugnt och skönt. Men kunna åka på utflykter och se sej om lite. Inget festande men ändå inte helt dött. Dom har kollat på Kallithea och har frågat mej om hur det är där. Men jag har ingen aning om just kallithea Finns det någon här som varit där och kan ge mej lite tips och råd till mina vänner....skulle det stället passa dom? Tacksam för all hjälp jag kan få. Dom åker i slutet på Augusti! |
|
||||
|
||||
Sv: Var på Rhodos?
Svar på Din "fråga" är Rhodos Stad.
|
|
||||
|
||||
De ska nog inte åka till Rhodos stad om de vill ha lugn och ro. Det är där festandet är. Antingen väljer de östkusten av ön, eller Iallysos som ligger strax söder om Rhodos stad.
|
|
|||
|
|||
Kalithea skulle nog passa bra, nära till Rhodos stad och Faliraki. Bra bussförbindelse till dom städerna.
Fina härliga stränder i närheten av Kalithea. |
|
|||
|
|||
Håller med Irene53. Jag skulle välja Rhodos stad. Det är inte festande i hela stan. Bra utbud på matställen och Gamla stan är en upplevelse i sig. Inte heller så turistigt som andra ställen.
Seaside |
|
|||
|
|||
Re: Var på Rhodos?
håller också på Rhodos stad. kallithea/faliraki är så trist...uppbyggt enbart för turism med hotel efter hotel. Tyckte det var riktigt hemskt när vi var där i maj....stranden i rhodos stad är också helt ok, annars kan man åka till de bättre stränderna för sol o bad och ha staden på kvällen med stort utbud av restauranger o shopping!
/Emma |
|
|||
|
|||
Tack för alla tips och råd!
Det blev Rhodos Stad ...inte för dom men för mej! Dom velar fortfarande...mej jag som ej skulle i väg har plötsligt både Hotell och flyg bokat Ja så kan det gå ibland...Tack alla |
|
|