|
|||
|
|||
Sv: Tio öar på tre veckor
Jaha ja, Bankekind eller Brokind spelar ingen roll. De små orterna ligger ungefär lika långt från Linköping. Som sagt östgötar är trevligt folk! Önskar dig en bra avslutning på din resa!
|
|
||||
|
||||
Men hjälp vilka fina bilder från både Naxos och Iraklia... Nästa fredag är jag och min familj på plats på Naxos. Längtar! Och vädret här i Sverige gör inte längtan mindre, direkt...
|
|
|||
|
|||
Fantastiska bilder från så många sköna öar! Får reseabstinens snart!
Var rädd om dig och glöm inte av att NJUTA! Även när man jobbar behövs det vila för att ORKA! Lyssna på kroppen och utmattnings tecken som övertrötthet. Ser fram emot att höra mer rapporter när du VILAT ikapp dig! /Marja |
|
|||
|
|||
Men OJ vilket härligt jobb du har!! Vilken resa och vilka fina bilder!! Och tänk att dina kläder kan...ligga... i vasken å bli rena Hoppas det funkar så för mig med!!
Marie |
|
||||
|
||||
Får man gissa: din resa handlar om stränder. Fotografierna är suveräna.
|
|
||||
|
||||
Jag hälsade och de hälsade jättemycket tillbaka!
|
|
||||
|
||||
Jag lämnade en otroligt varmt Naxos vid lunchtid med Blue Star Delos. Jisses så mycket folk det var. Kan inte minnas när jag senast såg så många ombord på en färja.
Det är alltid lika kul att segla in till Santorini. Alla fotograferar, och då menar jag alla. Jag fotograferar mest de som fotograferar. Inseglingen till Santorini. Om det var många ombord på båten så var det ingenting i jämförelse mot hur många det var i hamnen, dels vi som gick av, dels alla som skulle åka vidare med samma båt. Jag har aldrig sett så mycket folk i Santorinis hamn, inte ens i augusti. Att hitta Julia i denna röra var inte lätt, men det gick till slut. Och vilken värme det var nere i hamnen. På Naxos sa de att det var 39 grader idag, lägg till några grader till och ni fattar hur det var på Santorini. Den vindlande vägen uppför hamnen tog evigeter på grund långa köer. Pust. Efter att ha rest till många lugna småöar kändes det som att komma fram till Aten… … men när jag såg den här vyn blev jag glad igen. Nu middag och fotboll hos Paris och Julia. |
|
||||
|
||||
Tack för alla fina bilder ska om tre veckor göra en del av dina öar bilderna från Iraklia var så fina den ön ska få ett besök av oss .Hur mådde Panos var han
still going strong har inte besökt Naxos på två år. vi njöt av att sitta där och se den gamle mannen i huset mitt emot hotellet pyssla i sin trädgård Tack igen för att du delade med dej av resan |
|
||||
|
||||
Han såg piggare ut än på många år.
|
|
||||
|
||||
Tack Janne!
Och tack också för alla fina bilder och upplevelser du gett oss på din sightseeing i cykladerna. Strongt av dej att klara av alla dessa öar på så kort tid //maji |
|
|||
|
|||
BRA jobbat Janne!!..
MEN..så mycket folk i Santorini ....där skulle jag inte velat vara!! Tacka vet jag lugna KATAPOLA och EGIALI..mmmm...lääängtar dit igen!! Sunny |
|
||||
|
||||
Varmt här på Sithonia med. Nån sa att det varit runt 37 gr idag. Inte underligt att man tömde en stor flaska vatten direkt efter stranden.
|
|
|||
|
|||
Vad gillar ni Sithonia? Vi var där för 17 år sen och gillade det mycket. Bodde i då mysiga Nea Marmaras.
Lissi |
|
||||
|
||||
Fantastiskt fint och verkligen det äkta Grekland. Vi bor iofs på Kassandra, men nästa gg väljer vi Sithonia. Inget fel på Kassandra, men där är mer folk.
|
|
||||
|
||||
Tyvärr ingen rapport igår på grund av galen värme. Tänkte inte skriva idag heller av samma anledning. Det är cirka 40 grader varmt, och ibland kommer det hetvindar som gör att det känns som om man sitter i en bastu. Hur som helst så har jag i två dagar kört runt hela Santorini. Galet mycket folk, inte överallt, det finns oaser också.
Jag återkommer med en summering av hela resan senare, ö för ö. Jag är väldigt glad att planen höll till punkt och pricka, för jag hade faktiskt inte trott det. Idag blir det bara en bild, och den är på min moped som jag har haft här på Santorini. Jag har blivit lite förälskad i den, och skulle vilja ta med den hem. Visst är den snygg! I morgon byter jag värme mot kyla, och det känns – tro det eller ej - mycket bra. |
|
||||
|
||||
Men även Sverige är så oändligt vackert, fast lite svalare.
Välkommen hem. Vi har följt med dig som medpassagerare till varenda ö och vi har trivts med det, även om det har varit stressigt. Vi sitter nu i den norrländska skärgården lite söder om Umeå, på vårt älskade Norrbyskär och imorgon får du återse din fina skärgård långt mycket söderut i Sverige. Jag tror att du kan känna dig nöjd när du kommer hem! Birgitta. (Och ge en kram Julia och Paris) |
|
|||
|
|||
Håller med Birgitta. Det har nästan varit stressigt att följa med rapporterna. Här i Sverige är det skönt och åtminstone på västkusten har vi haft bra väder.
Tack för alla rapporter! /pawik |
|
|||
|
|||
Tack för den här resan Janne, vilka fantastiska stränder det finns och vilket flyt du haft! Välkommen hem till Sverige, här 14° och åskoväder, det är levande ljus och fleecepläd som gäller ikväll.
|
|
||||
|
||||
Häftig hoj Janne! Den hade man gärna haft med på sina resor i Grekland.
Tack för härliga rapporter. Det har varit ett jättefint fotoresebrev som har tagit oss med på din resa. Fina bilder! Otroligt att planen höll! Du tycks haft endera mycket tur eller väldig koll på färjebolagen och deras tidtabeller, eller kanske lite av vardera? Hoppas du får en fin avslutning hem till Långö! Masse |
|
|||
|
|||
|
|
|