|
||||
|
||||
Hemma från Tilos och Symi!
Oj, vilken resa! Vi har haft det så himla bra på Tilos. Eftersom vi inte vågade chansa på morgonbåten söndag, samma dag vi skulle hem, så hamnade vi på Symi i två dagar. Underbart vackert även där. Men Tilos! Nu bär jag vyer, dofter och glada skratt med mig länge, länge.
Jag hoppas kunna knåpa ihop ett resebrev, men jag har det från i somras kvar att färdigställa också, så vi får väl se om det dyker upp något lagom till jul... Tack för alla tips och vandringsbeskrivningar! Bea |
|
||||
|
||||
Sv: Hemma från Tilos och Symi!
Och i Umeå är det,,,,,,,,,?
Jag hoppas du knåpar ihop ett brev, det var många år sen vi var på Tilos. Och att det även blir ett resebrev från tidigare resan. Birgitta, direkt från ljuvliga Fourni (men något blåsig) |
|
||||
|
||||
I Umeå är det rätt fint faktiskt. Kallt börjar det bli, men hög luft, soligt och lite smått gulnande björkar.
Första resebrevet är författat och klart, ska bara välja bilder.... |
|
||||
|
||||
Citat:
Välkommen hem. |
|
|||
|
|||
Bea, kom ni med 6.00-båten till Symi? Vad gjorde ni så tidigt - gick det att checka in på nåt boende då, eller fick ni "vakta bagage" några timmar först? Var bodde ni?
Vi kommer nog att göra likadant v 42 - även om Tilos är bäst, är Symi också fint! |
|
||||
|
||||
Birgitta september har varit underbar även om vi haft ett par frostnätter. Vi har slagit solrekord. Soligaste septembermånaden här och på några andra platser i landet. Bea ser fram emot ett resebrev. Eva
|
|
||||
|
||||
Citat:
Bea |
|
||||
|
||||
Där har vi också bott. Håller med dig att det är ett väldigt bra boende. Mycket trevligare att bo däruppe i stället för nere i hamnen.
|
|
||||
|
||||
Taxiarchis ska det nog vara.
Archidi betyder pungkula |
|
|||
|
|||
Citat:
Tack Bea! |
|
||||
|
||||
Hoppsan!
|
|
||||
|
||||
Vandra på Tilos ska jag göra fler gånger...förra året blev det många mil o timmar efter stigar o rösade leder :-)
Underbar ö. Hasse |
|
||||
|
||||
Tyckte väl att rummen var små.
|
|
|