|
||||
|
||||
Velig!
Jag funderar på en tvåveckorsresa i september. Men velig som jag är....Skiathos eller Samos? Är sugen på Skiathos där jag ännu inte varit men Samos lockar också då det var ganska längesen jag var där. Fördelar/ nackdelar? Någon som känner sig manad? Funderar en del på om prisnivån är mycket högre på Skiathos? Alla tips och åsikter är av intresse.
Katitzi |
|
||||
|
||||
Sv: Velig!
Det är dom 2 senaste öarna som vi besökt i Grekland
2 fantastiska ställen! Kan faktiskt inte bestämma mig vilken som jag gillade bäst, Är verkligen 50/50 där. Båda gångerna var i September, Vädret var lite stabilare på Samos under våra semestrar. Men det där skiljer sig säkert från år till år... Gillar man sandstränder är det Skiathos som gäller. Men på Samos var det lättare att hitta en lugn vik att ha för sig själv för sol & bad. Vad jag minns angående prisbilden är att Skiathos var lite dyrare men ingen stor skillnad. Tycker nog att maten på Skiathos var lite bättre & mer utbud. Eftersom du inte vart på Skiathos rekomenderar jag det, Du kommer inte bli missnöjd. /Mange |
|
|||
|
|||
Utan att ha varit på Skiathos, mer än som transferstopp på väg till Skopelos,så skulle jag ändå föreslå det....Har lockat mig också Har Du varit på Samos så kan ju en ny ö vara kul och att sen ha närheten till Skopelos och Alonnissos är ju ett stort plus....(Fast från Samos har ni ju Patmos)
Eftersom Du funderar på Skiathos så tar jag för givet att Du redan varit på Skopelos....annars skulle jag åkt dit! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har också bara varit på Skiathos i samband med transfer till Skopelos, men av det lilla jag sett så är det säkert jättefint där, framförallt om man gillar sandstränder. Så jag säger som Lissi - har ni redan varit på Samos åk till Skiathos i så fall. (Om ni nu inte väljer Skopelos förstås!) Maria |
|
||||
|
||||
Fördelar med Skiathos: fantastiska stränder. Nackdelar med Skiathos: finns inte mycket utöver stränderna, och den underbara huvudstaden. Fördelar med Samos: finns mycket mer att se och göra. Nackdelar med Samos: du har redan varit där.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Tack för era inlägg! Ja det lutar onekligen åt Skiathos. Skopelos har jag också tänkt att vi ska besöka. Eller kanske en komboresa? Men är det inte lite jobbigt att vara tvungen att åka för att ta sig till närmaste strand om man bor i Skopelos stad? Annars verkar det jättefint där.
Katitzi |
|
|||
|
|||
Vi hyr alltid vespa så det går smidigt att ta sig till stränderna på Skopelos. Vill man inte hyra fordon så går det bra att åka buss.
Carina |
|
||||
|
||||
Citat:
Maria |
|
||||
|
||||
Citat:
Men det går säkert att lösa med buss eller kanske bil några dagar. En liten strand finns väl i stan, hur är den? Hotell med pool kan man ju också boka för säkerhets skull... Katitzi |
|
||||
|
||||
Citat:
Stranden inne i stan duger väl för ett dopp, eller så, den ser lite skräpig ut tycker jag. Jag har faktiskt aldrig badat där så jag vet egentligen inte riktigt hur den är. Annars kan ju ett hotell med pool vara bra om man vill ta det lugnt en dag och slappa på hemmaplan. Vi har bott både på Ionia och Aeolos, båda bra hotell som jag kan rekommendera. Maria |
|
|||
|
|||
Flyger ni charter? Annars skulle jag göra en kombo. Börja med Skopelos och är det för bökigt med stränderna så byt ö. Skiathos är säkert jättemysigt . Men Skopelos är en av de vackraste öarna jag sett!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
||||
|
||||