|
|||
|
|||
GREKLANDSRESAN
Ikväll sänd på TV2 en dokumentär som verkar helt underbar!
Handlar om ett gäng pensionärer som reser till Grekland.Flera är rullstolsburna och sjuka. De verkar ÄLSKA vistelsen!Se mer på TV2 hemsida! |
|
|||
|
|||
Sv: GREKLANDSRESAN
Tack för tipset!
|
|
|||
|
|||
Den ska jag se... kul!..
(tror inkfish tipsade om den tidigare) |
|
|||
|
|||
Ja, det stämmer nog att Inkfish gjorde det... Ursäkta en förvirrad tant.
|
|
|||
|
|||
Fast det var bara bra med en påminnelse!...
|
|
||||
|
||||
Ja, påminnelse samma dag är inte dumt, när åldern stiger
Abi |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har sett trailers för den och bölar varje gång, jag är ju mitt uppe i det med mina föräldrar. Man borde skicka blommor till den där Takis, vilken fantastisk människa! |
|
||||
|
||||
Jag har sett trailers på detta också och..ja..ska jag ta min far en resa till..skrev om det tidigare och funderingen fortsätter..
Hasse |
|
||||
|
||||
Ett helt fantastiskt program...alla borde få så mycket kärlek och sol Hälsar Irene som precis sett den underbara RESAN TILL GREKLAND !!!!
|
|
||||
|
||||
Tack før påminnelsen, Malina!
En helt UNDERBAR dokumentær, såå livsbekræftande nær bara viljan finns! |
|
|||
|
|||
Vilken underbar resa de fick "gamlingarna"..personalen vilka hjältar!!..
Det gör så gott med SOL och VÄRME....inget är omöjligt var ju budskapet genom hela filmen och det är ju SANT!! Särskilt gillade jag en av damernas kommentar... (hon som aldrig varit utomlands) "Jag ska inte dö nyfiken ".. RÄTT inställning!.. Det kom en hel del glädjetårar under denna dokumentär.. HELT UNDERBAR!! Många skratt med, de var några goa gubbar där.. |
|
||||
|
||||
Tack Tackis!!
Mycket trevligt program! Har man bara Benvärmare, Flugsmälla och ett hyfsat Rödvin så klarar man sig. |
|
||||
|
||||
Jag skrev nyss en ny tråd om Greklandsresan, missade denna, blev rörd till tårar, vilken fantastisk resa och film.
|
|
|||
|
|||
Ja, det var en fin,rolig och rörande dokumentär!
Jag minns när min Pappa och styvmor reste till Paleochora 1994.Då var Pappa Olle 80nånting och hade väl inte badat i havet på år och dag. Första dagen badade han inte,men andra dagen fick jag med honom på en långsam promenad längs strandkanten och så gick vi ner i vattnet och Pappa bara LADE sig på rygg och flöt och LOG och njöt! Det var alldeles underbart att uppleva! Nu undrar jag om någon noterade vart detta underbara sällskap reste. Nånstans nära Tessaloniki var det,men var? |
|
|||
|
|||
De var i Pefkochori på Halkidikihalvön.
Lissi |
|
|||
|
|||
Ett fantastistikt program,vilken eldsjäl denna man Takis är❤️
Jag både skrattade och grät och längtan till Grekland är STOR!! Monica |
|
||||
|
||||
Tusen takk, Inkfish og Malina for info, og påminnelsen, som gjorde at jeg og ble oppmerksom på, og fikk se, denne fantastiske dokumentaren
|
|
|||
|
|||
Underbar dokumentär!
|
|
|||
|
|||