|
|||
|
|||
Vilken ö passar oss?
Jag och två tjejkompisar har planerat att åka till Grekland i september i år. Vi åker främst för att bara kunna sola, bada och ta det lugnt (alltså inte speciellt intresserade av festande). Vi skulle även väldigt gärna vilja se några gamla tempel/byggnader eller liknande. Att få se de klassiska vitkalkade husen med blå dörrar och tak vore också ett plus!
Ett problem är att jag har en fruktansvärd ormfobi. Jag blir illamående och svimmar nästan när jag ser en orm, kan inte ens se ormar på bild eller tv liksom. Där av vill vi gärna åka någonstans där det är väldigt lite ormar. Andra djur är inga problem. Finns det någon som har något tips på var tre tjugoettåriga tjejer skulle trivas en vecka i Grekland i höst? Senast redigerad av jjohanna_persson den 2015-05-17 klockan 15:18. |
|
||||
|
||||
Sv: Vilken ö passar oss?
Ska ni åka på charter eller på egen hand?
När det gäller orm så har jag sett det kanske fem gånger sedan min första Greklandsresa 1979, och då har jag ändå varit på 65 öar. Du ska inte oroa dig för orm. |
|
|||
|
|||
Jag vandrar mycket när jag är i Grekland...som nu på Sifnos och i fjol på Amorgos.. såg en orm där, men den var mer rädd än jag och slingrade snabbt iväg.. hann inte fota.. är inte förtjust i ormar men ett foto på en vore Nice.. ..
Pratade med en grek häromdan angående orm och han tyckte jag skulle ha en käpp med mig när jag är ute på vandring, för visst finns det orm..men tänk bara på vad du sätter fötterna någonstans menade han! 😀 Men som sagt orm 🐍 ser man sällan! Har ni tittat på Naxos en underbar ö som har ALLT fantastiska sandstränder och mysiga bergsbyar. |
|
|||
|
|||
Citat:
Verkar vara ganska lugnt på ormfronten alltså! |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Ja, det kan ju kännas omständigt när ni bara har en vecka..
Samos är annars en jättefin ö, dit går det charter och transfern är på cirka 10 minuter om ni bor i Pythagorion.. vilken är en populär ort och väldigt trevlig. Det står mycket att läsa om Samos här i forumet. Lycka till med planeringen! Sunny |
|
|||
|
|||
Låter som Samos är en bra ö för er, eller kanske Skopelos- Mamma mia ön.. iofs båttransfer men väldigt smidig sådan.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||