|
||||
|
||||
Bildgåta 4146 - Galanado på Naxos
Var är vi nu?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4145
Gissar att detta är en helt nytagen bild och då är du förstås på Kreta (om du inte stuckit därifrån förstås ).
En by på Kreta? / Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Ja, det är den där helt hopplösa, för bilkörning, "huvudgatan" genom Sfakia, där jag valt att köra bil längst strandgatan med alla restauranger och buitker, inte så kul det heller
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
||||
|
||||
De skrattade, flyttade lite på sina grejer o vinkade hej då...
|
|
|||
|
|||
Inne i Chania skulle det kunna vara😎
Monica |
|
|||
|
|||
Tilos?
|
|
||||
|
||||
Tror på Pythagorion.
|
|
|||
|
|||
Naxos och byn som ligger syd-öst om Plaka. Här hamnar man när man har missat den lite större vägen söderut. När vi, två bilar, hade kört fel och hamnade i den lilla byn så var bygatan så trång att den gamla damen vi mötte fick hänga på ett balkongräcke för att vi skulle komma förbi. Herre gud vilket minne detta är. Tänk om vi haft ett foto på det hela.
|
|
|||
|
|||
Nej, nu ser jag att det är byn Marpissa på Paros.
Senast redigerad av Tomas N den 2015-06-12 klockan 08:44. |
|
||||
|
||||
Citat:
Nej. Citat:
Nej. Nej. Nej. Nej. Citat:
Vad heter byn? |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 4146
Jag kommer inte ihåg namnet på byn men tänk om det ÄR den byn och att det ÄR samma tant som vi ser på bilden? Tänk om hon går och letar efter blådårarna som tvingade henne till gymnastiska trick på högsta nivå för tio år sedan? Tänk om ....
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4146
Citat:
Byn heter Galanado. Bilden har elva år på nacken, så det kan inte var er hon letar efter, men det kan mycket väl vara samma tant. |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 4146 - Galanado på Naxos
åh om det är samma by jag tänker på så finns det ett litet torg ovanför backen... där satt byns äldre män med sin ouzo... när vi kom o skulle parkera vår 4-hjuling blev de allihopa väldigt engegerade och skrattade gott o pekade o hojtade högt åt våra försök! de trodde inte på oss... Men vi lyckades och åt en av de bästa moussakas jag ätit i Grekland!
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4146 - Galanado på Naxos
Stämmer bra det.
|
|
|