|
|||
|
|||
Sv: Karta Skopelos
Litet tips kan vara att kolla med Moto Center som ligger på gatan upp till vänster från Skopelos färjeläge sett. De har bättre priser än tex Avis och de stora bolagen. Hyr bara bil själv så jag vet inte vad det kostar tyvärr. Och i gemen är det så att man inte får ta med moppar och bilar på färjor, försäkringen gäller bara på den ö där man hyrt "maskinen".
Catlady som längtar till Kreta i oktober... |
|
||||
|
||||
Så där, endaxi, ola einai kala! Moppen stannar på skiathos och jag tar båten kl 10,35 imorgon
Checkar in på Kastro och sen hyr jag moppe och far runt På torsdag mot Glossa och kyrkan och stranden bredvid. Åter till skiathos med sista båten. Och på söndag blir det heldagsutflykt med båt runt öarna för mig, mamma och hennes gipsade ben :-) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Kul att det ordnade sig. Du får mycket vackert att titta på på Skopelos. En av grejorna som jag inte hann med, men som finns högt upp på listan om/när jag återvänder är en lunch eller ännu hellre en middag på Agnanti Restaurant i Glossa. Om käket bara är hälften så bra som utsikten så blir det en kanonmåltid.
Trevlig resa! Masse |
|
||||
|
||||
Det är det.
|
|
|