|
||||
|
||||
Stavros
Nästa vecka blir det ett besökt på denna "kultstranden" , Stavros Beach nära Chania ! Jag vet inte hur många ggr jag sett detta inslaget. https://www.youtube.com/watch?v=4UV6HVMRmdk
Men många ggr. Varje gång vi är i närheten åker vi dit , de är något magiskt över denna plats ! För 20 år sedan återförenades dessa två i Tyskland ! https://www.youtube.com/watch?v=0jXiQs091As Häftigt ! Anthony Ouinn är här 80 år . / Tom |
|
||||
|
||||
Sv: Stavros
Jag blir lite avundsjuk där!!!
Håller med om att Stavros beach är magisk!!! Det friska, klara vattnet, det majestätiska berget...så nära inpå....och alla "raukar". Man kan även se lite rosaskimrande sand vid strandkanten Alltid ett besök dit när vi är på underbara Kreta. Ha en härlig dag på Zorba-stranden |
|
|||
|
|||
Häftig strand.....Maken och jag badade där I total ensamhet I april 2013..
Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Härlig film med Anthony och Mikis!
Masse |
|
||||
|
||||
Abi |
|
||||
|
||||
Härliga filmer bägge två!
I den första får Antony Q verkligen fram den kreteniska mentaliteten. Det inslaget kan man se hur många gånger som helst. Och då är tillbaks till Kreta i tankarna. Birgitta (som har hela 2 månader kvar) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Vilka minnen Zorbá väcker! När jag som ung såg filmen, kände jag mig som Alan Bates. Mina drömmar om Grekland och Kreta väcktes nog av Anthony Q. Jag hoppas, att jag mer påminner om honom nu än om den stele engelsmannen. Men dansa får jag inte för hustrun!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
Måste ha varit hans livs roll, Anthony Quinns alltså. En fantastisk film, men så bygger den ju också på Kazantzakis fängslande roman. Det är ju inte så ofta, tycker åtminstone jag, att filmer baserade på läsvärda böcker blir så lyckade. Men i det här fallet måste man älska både boken och filmen
/Lena |
|
||||
|
||||
Härliga filmer! Håller absolut med om att Stavros är något speciellt. Är så glad att vi tog en liten tur dit på vår resa i maj 2013. Vi hann med lunch och bad vid det magiska berget.
Bestämde mig då att dit vill jag tillbaka. Ha det fint på Stavros! / Anne |
|
|