![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]()
Så underbart härligt att titta på bilderna i arla morgonstund.
Alla dom vackra växterna gör mig så glad i vintermörkret. ![]() Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt makalöst med alla blommor! Så vackert!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Åhh, så fina bilder
![]() ![]() Pefki har vi besökt så de bilderna känner jag igen, jag har exakt samma bild på pepparträdet men din bild är mycket finare ![]() Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Inte heller Oreino har jag varit i, så än en gång ett stort tack!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I Oreinó smakade jag min första raki 1986 tillsammans med min grekiske vän Nikos. Jag satt på flaket till hans flakbil, medan han satt i hytten tillsammans med två svenska damer. På vägen hem nedför bergen med alla sina serpentiner önskade jag, att jag också hade uppskattat den fotogenliknande drycken.
![]() / Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Vi var overveldet over blomstringen da vi var i disse byene, og nå er det en glede å se på bildene igjen, og nyte blomstene sammen med dere ![]() Jannis, det var et fint Rakiminne ![]() Neste by jeg vil legge inn bilder fra, er en som ligger nærmere dere, Jannis, og en by vi likte godt, Shinokapsala ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Underbara bilder,så vackra blommor och vyer.Tack snälla!!
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Flotte bilder,Kari
![]() Var innom alle disse landsbyene da vi besøkte Makrigialos i 2013 Fantastisk utsikt oppe i fjellene ![]() Gleder meg til bildene fra Shinokapsala også ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - ja, den turen ned på "1986 veistandard" hadde nok vært mer avslappende om Jannis, også, hadde hatt en del raki innabords ![]() Citat:
Takk, Pusimal ![]() Visst er både naturen/utsikten og byene fine, jeg viser jo "mest sentrale strøk" i disse byene, og håper de vil være en "interessevekker"! - nå forflytter vi oss til Shinokapsala ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Noen bilder fra neste by, SHINOKAPSALA kommer her
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Noen savner vel katter på bildene mine? Jeg kan faktisk ikke huske at vi så mange katter i disse byene ![]() Men, før vi reiser videre, her er en Shinokapsala-katt ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tänk vilken grönska det finns på Kreta så sent på året!
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Flotte bilder
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för vackra bilder Kari! Måste varit spännande att få utforska alla dessa fina byar!
Anne |
|
|||
|
|||
![]()
På kafenion i Shinokápsala (de första bilderna) har vi suttit många gånger. Ett speciellt minne är när vi deltog i en löpartävling i bergen ovanför byn på 9 km. 2004 tror jag det var. Vi promenerade, men fick applåder av deltagarna med familjer och byborna, när vi återkom sist av alla. T-shirten vi fick används fortfarande vid våra morgonpromenader.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tack igen för dina fina bilder
![]() Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Oj, oj såå fina bilder du tagit i dessa underbara byar Kari!
![]() Precis vad man behövde när regnet vräker ner och stormen är i antågande ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - bildene fra Oreino og Shinokapsala er tatt 16.nov! Citat:
![]() Ja, vi synes det er veldig trivelig å besøke de små landsbyene, Anne! - heldigvis har vi mange igjen på her på Østre Kreta, og ellers ![]() Citat:
![]() Vi satt også på kafenion i Shinokapsala, spesielt og trivelig der! Ikke mange gjester, utenom oss, men trivelig eier/vertinne ![]() Så fint at du deler minner/anekdoter du har, Jannis ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ännu en by jag inte varit i, men nu har jag det, i alla fall lite grann. Tack!
![]() |
![]() |
|
|