|
||||
|
||||
Oro bland Grekerna...
Dom senaste dagarna har jag sett flera inlägg på FB där Grekerna är oroliga att turisterna inte kommer pga flyktingläget Tex en lärarinna från Lesbos skrev hur ledsen hon var för att flera Nordiska bolag inte skall flyga till Lesbos i år Det blir hårt slag för människor som lever på turismen på den ön och dom är väldigt ledsna och bekymrade.
Från andra öar har det också varit olika inlägg om att dom vill gärna att turisterna skall fortsätta och komma! Jag tycker att vi fortsätter och åka till vår älskade Grekland och inte lämna dom i sticket i detta svåra läge !! Det kommer jag och göra i allafall Riitta |
|
|||
|
|||
Re: Oro bland Grekerna...
Jag håller med! Jag var på Lesbos i augusti och även om hjärtat gick i bitar ibland var det en resa jag aldrig velat vara utan. En fantastisk med underbara människor. Det har gett en ny dimension i mitt liv och en ovärderlig insikt om medmänsklighet. Jag hoppas återvända snart...
|
|
|||
|
|||
Re: Oro bland Grekerna...
Missade ordet ö
|
|
|||
|
|||
Sv: Re: Oro bland Grekerna...
Citat:
Monica😍 |
|
|||
|
|||
Sv: Oro bland Grekerna...
Citat:
Är det sant? Slutar flygbolagen med resor dit pga flyktingsituationen? I det lilla så är ju det lika illa mot öarna som det är i det stora av medlemstaterna att inte ta emot sin tillfördelade kvot med flyktingar, mot Grekland. Grekland ♡♡♡ |
|
|||
|
|||
Det är väl mest troligt att det inte var så många bokningar. Bokningarna sviktade också 2015 till Lesvos, vi fick en vecka istället för två.
Carina |
|
|||
|
|||
Det är förskräckligt om turisterna inte kan /vill åka till Lesvos, hela ön behöver ju turistnäringen ...Lika med andra öar. Hur ska befolkningen kunna hjälpa om de inte själv har inkomster?
Jag har ju flera resor inbokade i år till fastlandet. Där finns ju många organisationer att stödja och många "walls of humanity" i t ex Aten och Nafplio att hänga matkassar på...Den sista resan i höst till Tinos och Syros ändrar jag planerna på. Efter Tinos (som jag bara MÅSTE till och hälsa på familjen som utökats då med ännu en liten , en tös, ) så skulle jag åkt fem dygn till Syros och 2 dagar till Pireus, men nu ändrar jag mig....sista veckan ska jag boka i Aten och arbeta med gatuverksamhet. Jag ska ta reda på kontakter genom Frappe och Thira. Jag MÅSTE göra något mer praktiskt också..det känns inte rätt att bara åka så många gånger på ren semester....Det kanske är enda gången man har möjlighet att ge även av sin personliga tid på plats både till stöd gör fattiga greker och flyktingar.... Både i Thissio och Keramikos finns ju verksamheter.... Så får vi se hur det blir nästa år. Lissi |
|
|