Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-27, 16:16
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Oro bland Grekerna...

Dom senaste dagarna har jag sett flera inlägg på FB där Grekerna är oroliga att turisterna inte kommer pga flyktingläget Tex en lärarinna från Lesbos skrev hur ledsen hon var för att flera Nordiska bolag inte skall flyga till Lesbos i år Det blir hårt slag för människor som lever på turismen på den ön och dom är väldigt ledsna och bekymrade.

Från andra öar har det också varit olika inlägg om att dom vill gärna att turisterna skall fortsätta och komma!

Jag tycker att vi fortsätter och åka till vår älskade Grekland och inte lämna dom i sticket i detta svåra läge !!
Det kommer jag och göra i allafall

Riitta
Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:39
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Re: Oro bland Grekerna...

Jag håller med! Jag var på Lesbos i augusti och även om hjärtat gick i bitar ibland var det en resa jag aldrig velat vara utan. En fantastisk med underbara människor. Det har gett en ny dimension i mitt liv och en ovärderlig insikt om medmänsklighet. Jag hoppas återvända snart...
Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:40
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Re: Oro bland Grekerna...

Missade ordet ö
Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 19:35
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009
Standard Sv: Re: Oro bland Grekerna...

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Jag håller med! Jag var på Lesbos i augusti och även om hjärtat gick i bitar ibland var det en resa jag aldrig velat vara utan. En fantastisk med underbara människor. Det har gett en ny dimension i mitt liv och en ovärderlig insikt om medmänsklighet. Jag hoppas återvända snart...
💕💕💕
Monica😍
Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 19:48
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Oro bland Grekerna...

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Dom senaste dagarna har jag sett flera inlägg på FB där Grekerna är oroliga att turisterna inte kommer pga flyktingläget Tex en lärarinna från Lesbos skrev hur ledsen hon var för att flera Nordiska bolag inte skall flyga till Lesbos i år Det blir hårt slag för människor som lever på turismen på den ön och dom är väldigt ledsna och bekymrade.

Från andra öar har det också varit olika inlägg om att dom vill gärna att turisterna skall fortsätta och komma!

Jag tycker att vi fortsätter och åka till vår älskade Grekland och inte lämna dom i sticket i detta svåra läge !!
Det kommer jag och göra i allafall

Riitta

Är det sant? Slutar flygbolagen med resor dit pga flyktingsituationen?
I det lilla så är ju det lika illa mot öarna som det är i det stora av medlemstaterna att inte ta emot sin tillfördelade kvot med flyktingar, mot Grekland.
Grekland ♡♡♡
Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 21:28
Carina Carina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det är väl mest troligt att det inte var så många bokningar. Bokningarna sviktade också 2015 till Lesvos, vi fick en vecka istället för två.

Carina
Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 10:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Det är förskräckligt om turisterna inte kan /vill åka till Lesvos, hela ön behöver ju turistnäringen ...Lika med andra öar. Hur ska befolkningen kunna hjälpa om de inte själv har inkomster?

Jag har ju flera resor inbokade i år till fastlandet. Där finns ju många organisationer att stödja och många "walls of humanity" i t ex Aten och Nafplio att hänga matkassar på...Den sista resan i höst till Tinos och Syros ändrar jag planerna på. Efter Tinos (som jag bara MÅSTE till och hälsa på familjen som utökats då med ännu en liten , en tös, ) så skulle jag åkt fem dygn till Syros och 2 dagar till Pireus, men nu ändrar jag mig....sista veckan ska jag boka i Aten och arbeta med gatuverksamhet. Jag ska ta reda på kontakter genom Frappe och Thira. Jag MÅSTE göra något mer praktiskt också..det känns inte rätt att bara åka så många gånger på ren semester....Det kanske är enda gången man har möjlighet att ge även av sin personliga tid på plats både till stöd gör fattiga greker och flyktingar.... Både i Thissio och Keramikos finns ju verksamheter....

Så får vi se hur det blir nästa år.

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:45.