|
|||
|
|||
Dags att välja årets resmål!
Nu har semestern spikats på jobbet, och vi kan boka vår sommarresa!
Blir i juli, troligen första halvan. Men vi är lite oense om vart vi ska åka, har två platser att välja mellan.. eller egentligren tre! Och jag vill verkligen till alla platserna, men ngt får vi spara till nästa sommar hehe. Vi väljer mellan Parga (Valtos) alt. Ammoudia (utanför parga) och Zakynthos (Kalamaki). Vi vill ju mest ha härliga bad, avslappnat, trevliga tavernor. Vi kommer hyra bil så behöver ej bo i större samhälle, utan hellre för lugnt Sambon vill mest se de stora sköldpaddorna på Zakynthos och jag vill helst se Meteora.... Men båda vill samtidigt åka till båda platserna hehe. Dottern vill ha en pool och några ruiner. Hjälp |
|
||||
|
||||
Sv: Dags att välja årets resmål!
Hej giggsan!
Jag skulle inte råda er att åka till Kalamaki på Zakynthos i juli Det ligger väldigt nära Laganas och är fullt av partyungdomar...riktigt fullt!! Även stranden där är överbefolkad. Jag vet inte hur det är på de andra orterna men säkert mer behagligt. Vi åker bara dit i början på september när skolorna har börjat igen och då är det helt underbart!! Lycka till med era val! |
|
|||
|
|||
Oj trodde de höll sig på Laganas-sidan och att Kalamaki var mindre o lugnare?
Har skolbarn och beroende av sambons semesterveckor så juli är enda alternativet... Alltid åkt till Grekland i juli, vill ha det varmt och hittils har vi hittat lugna orter hehe |
|
||||
|
||||
Hoppas nån annan som har varit i Kalamaki den perioden hör av sig. Jag kan ju ha fel. Visst festar dom hårt i Laganas men dom bor på ju på hotellen runtomkring och kvällarna avslutas framåt morgonkvisten. Laganas och Kalamaki är liksom sammanväxta...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Om jag skulle valt mellan de orter du nämner så hade det blivit Valtos. |
|
|||
|
|||
Lutar åt parga faktiskt
Hur är det kring valtosstranden, många tavernor att välja mellan? Ngn minimarket typ? Inte partyhålligång? Ammoudia verkar ju superlugnt, och det har vi ju inget emot. Men är rädd för mkt mygg, då det sägs vara det pga ån Men om valtos är hyfsat lugnt, och har det vi behöver så vi ej behöver in till "byn" varje dag så lutar det som sagt åt det... och hotel Valtos Beach |
|
|||
|
|||
Känner mig dock mer dragen till Ammoudia av ngn anledning, tror att jag skräms lite av att hotellet Valtos Beach inte är tillräckligt lugnt hehe.
Är bara vana vid mindre hotell utan trängsel och liv |
|
||||
|
||||
Jag tycker ni ska boka in er på Flamingo i Agii Apostoli på Kreta Gammal favvo med fina badvikar samt lugn o ro + masa andra mysfaktorer!!
|
|
||||
|
||||
Du behöver inte vara rädd för att det är en massa party i Parga.
|
|
||||
|
||||
Jag skulle välja Parga inget snack om saken Parga är underbart
|
|
|||
|
|||
Citat:
Nä tänkte mest på större hotell/mer folk |
|
|||
|
|||
Kreta har ej lockat hittils, men kommer nog dit med så småningom
|
|
|||
|
|||
Citat:
Och tycker inte de är allt för sammanväxta om man ser på karta? Tycker ju att partyfolket borde hålla sig till Laganas hehe. Dock så är vi inga kvällsflanerare, utan då är det viktigare hur stranden är faktiskt. Kalamaki ser inte allt för stor ut, och även fast det står att det finns vattensporter etc. så bör den väl inte vara allt för livlig? |
|
||||
|
||||
Jag har svårt att tänka mig att där skulle vara "livligt".
|
|
|||
|
|||
Vi har näst intill tagit bort Kalamaki från listan, då hotellet vi bestämt oss för har fullbokat den veckan vi tänkt oss... finns veckan efter men dyrare. Så får se!
Står mellan Valtos i Parga och Ammoudia utanför Parga. Hade nästan klickat på bokaknappen till hotellet på Valtos, när jag nämde att det var ca 50 rum på hotellet och sambon tyckte det var mkt, risken för trängsel vid poolen. Nej vi gillar inte folk *skoja* Då är Ammoudia bättre, hotellet har 13 rum.... Att orten är mkt lugnare stör oss inte alls, utan det enda jag själv tvekar över är att man hört så mkt om myggen. Åker troligen mitten på Juli, försöker googla hur mkt mygg det brukar vara men det verkar skifta mkt. Men jag tror att fördelarna överväger... litet hotell med höga betyg, nära stranden (som är barnvänlig och fin), några tavernor på gångavstånd... Sen kommer vi hyra bil och se oss omkring. Dottern har dock redan valt hotellet vid Valtos, som hade en lekplats Vi ska diskutera vidare här hemma.... Men måste boka snart, märker att veckorna försvinner i rasande takt och det blir mer och mer fullbokat. |
|
|||
|
|||
Idag klickade vi på boka-knappen!
Det blev Ammoudia tillslut! Föll verkligen för stranden och det mindre lugnare hotellet... vi vill ha lugn och ro och sen ta hyrbilen och flänga runt! Kommer bli tur till Meteora, Acheron (ev med båt från ammoudia), Necromanteion, Parga/valtos och gärna även till de fina stenbroarna omkring Zagoria... AJa har ett tag på oss att planera, åker i juli! |
|
||||
|
||||
Det blir jättebra! Grattis till bokningen.
|
|
|