Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-07, 11:36
helkev helkev är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Resa lätt, hur och vad packar ni?

Jag och min man kommer åka till Thessaloniki tidig höst men kommer bara vara iväg tre nätter. Vi kommer åka med Ryanair och vill bara ha kabinväskor att packa i. Hur och vad behöver vi ha med oss och vad kan man lika gärna köpa på plats och ev lämna kvar vid hemresa? Vi kommer som sagt inte vara borta länge men kommer ha två heldagar plus em/ kväll ankomstdagen. Vi tänker oss avkoppling

Ni som orkar och har lust får gärna kolla in mitt inlägg med frågor som jag lagt i underrubriken "Thessaloniki"
Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 13:22
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa lätt, hur och vad packar ni?

På nätet har jag köpt hopvikbar tandborste och små tuber av tandkräm och handkräm. Minimala småflaskor av hårschampo har jag alltid plockat från hotell. Neccesären är minimal men rymmer ändå min medicin och plåster.

Ta inte med extraskor, vi reser i sandaler. I övrigt brukar jag ha ett ombyte på överkroppen förutom det jag har för flygresorna. Inga regnkläder, men det kan vara bra med en vindtygsjacka. En tygkasse har jag med mig. Kan vara bra när man handlar på minimarket och ev på flygplatsen. Samt att använda när man går ner till stranden/poolen. Ja, naturligtvis badkläder och extra trosor/kalsonger. Inga frottehanddukar. En del tar med sig en sarrong och det räcker.

Mobilladdare bör man inte glömma. Då vi även har med oss våra laptops krävs ett par sladdar till. Ur säkerhetssynpunkt tar vi med oss en ficklampa, men det finns också ofta på mobilen. Vi tar även med en korkskruv, men som handbagage accepteras det inte (om den inte är av trä).

Das war alles.

Birgitta (som nog har gömt något)
Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 13:36
helkev helkev är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Åh, tack!! Väldigt bra och informativt Jag tar med mig dina tips och råd
Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 14:49
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Bra tips, yannis!
Vi tar med frottehåndklær, men de eldste vi har, og så lar vi dem være igjen når vi reiser hjem. Synes det er bedre å ligge på håndklær enn tynn sarong.
Jeg reiser aldri i ytterjakke om sommeren, men har et stort, mykt sjal på flyet og ev. kveldsbruk.
Kindle (lesebrett) istedenfor bøker.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:54.