|
||||
|
||||
Sv: Kalimera-hängslen ???
Citat:
Jag som KÄMPAR SÅ för att behålla min seriösa image!!! Men för att nu faktiskt vara seriös så är ju de flesta av dessa förslag inte nya utan har poppat upp med jämna mellanrum genom åren. Janne har hört dem många gånger, men har nog inte bedömt att marknaden är tillräckligt stor. Kanske ändrar han sig om många visar intresse, så fortsätt med det! Personligen tror jag definitivt på linne, shorts och badlakan. Och stringfillingar förståss. Hängslen utan fillingar skulle ju se lite fånigt ut... Senast redigerad av Elisabet den 2006-03-23 klockan 22:08. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Mitt gamla förslag om musmatta är defintivt värt att damma av. Musmatta, linne och badlakan skulle jag inhandla direkt.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
(Nu undrar vän av ordning om 'dom' syftar på herrar eller stringfillingar. Det undrar jag med...) |
|
||||
|
||||
Linne skulle inhandlas direkt. Badlakan känns också kul, och varför inte en ryggsäck (ordinär storlek), blå med vit text på...
Malin |
|
|||
|
|||
Hej alla!
En kalimera handduk att ha på stranden vore ju kanon!! Oj vad mycket blåa handdukar det skulle bli, och vad lätt att känna igen varann när man är ute och reser. - Se där, där ligger ju en Kalimeratjej/kille Det du Janne, nu fick du något att fundera på, jag har ju även efterlyst Kalimeralinnen, vita eller blåa kanske?! //Joppan |
|
||||
|
||||
varför inte en ryggsäck (ordinär storlek), blå med vit text på...
Malin[/quote] Det var ju en ännu bättre idé, det behöver vi väl alla till badkläder (de blå kalimera-handdukarna), karta och vattenflaka . |
|
||||
|
||||
För många år sedan var det någon (Rasmus?) som drog igång en liknade tråd, det resulterade i de populära Kalimera-tröjorna. Efter helgen ska jag läsa vad ni skrivit noga. Kanske är det dags att ta fram andra produkter. Snusdosor? Någon?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Hellre en stilig korkskruv, samma modell som säljs i Systembolagets butiker vore skoj. Hasse (icke-snusare) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Kanske är det dags att ta fram andra produkter.
Ja varför inte, och av förslagen låter ju handduk som ett bra förslag men vore inte en vattenflaska bra att ha en varm dag i Grekland? och en Kalimerakopp vore ju också roligt! Snusdosor? Någon? Min pappa skulle garanterat köpa en (trogen snusare som han tyvärr är) Martinifk |
|
|||
|
|||
Citat:
Now you´re talking REAL nice talk, Janne ! Fast......du har rätt i att sortimentet är tämligen begränsat. Faktiskt klart bättre på vita viner än röda just nu. Men Naoussa Boutari Grand Reserva från beställningssortimentet, det är en trevlig en ! Hasse |
|
||||
|
||||
Oj vilken effekt det blev på ett par hängslen ... Hi
Det har kommit in massor av bra förslag, badlakan helt suveränt. Blå botten VIT text inte gul ... (för svenskt - mer grekiskt med blått o vitt) Kalimerashop, ja Janne stackare! Ser för min inre syn alla som vandrar till Östgötagatan för att byta sin över eller underdel till Kalimera-bikinin. Antingen får du bygga ut eller byta lägenhet för att få plats med allt Något jag skulle vilja ha är en ficklampa i "pennstorlek" urbra alla mörka kvällar o nätter. Fler ideer - oj det finns ju massor ... jag ska hålla tyst! Men ett sådant där fordral man har till passet runt halsen. Nej nu bara poppar det fram saker ... En liten minnes anteckningsbok - pärmarna ska ha de mest elementära glosorna på grekiska. Ett bokmärke - med lite några grekiska glosor. Snart bara 150 dagar kvar .... känns tungt just nu ... Chris |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Litet storlekstips. Stl 160 cl passar mig eller är nästan lite stor och normalt har jag stl 36.
Eva |
|
||||
|
||||
Tack för alla roliga inlägg och intressanta förslag. Ska läsa närmare och återkomma i ämnet.
|
|
|||
|
|||
Citat:
NU börjar det likna nåt! Jag skulle direkt köpa KALIMERAbadlakan, muggar, bikini, snävt linne och korkskruv! Jag kunde också tänka mig att i någon form hjälpa till att sälja!! Lissi - som snart packar ner tröjorna till KRETA! |
|
||||
|
||||
Skulle definitivt inhandla fyra badlakan på stört!! Dottern skulle köpa sig ett linne och sonen en keps. Den inbitne snusaren i familjen skulle nog inte säga nej till en snusdosa (fast risken med snusdosor är att de har en förmåga att vara utrustade med fötter och helt plötsligt inte finns tillhands!).
En undran, måste det köpas in ett lager med Kalimera tryckta saker? Kan man inte beställa på avrop från någon bra reklamleverantör. På det sättet behöver ju inte Janne ligga på något lager som kostar pengar. Så heja heja Janne, fundera fort! |
|
|||
|
|||
Citat:
Förr fanns det något som kallades "att sälja på konsignation". Det är nog det du tänker på. Då betalade man bara för de produkter man sålt och därmed plockade ut från lagret. Dvs då stod tillverkaren risken. Det finns knappt längre och fungerar egentligen bara på produkter som kan säljas via flera kanaler utan specifika Loggor. Peter |
|
||||
|
||||
OK, Peter det är nog konsignation jag tänker på. Synd att det inte finns längre.... Men jag tror i alla fall att badhanddukar skulle stå sig i både vått o torrt o inte är de storleksbundna heller. Fram för handdukar åt folket!!
Kanske en förundersökning inte är så tokigt ändå |
|
|