![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Kan inte minnas att jag nånsin längtat till Nordkorea ![]() Men har jag sagt det så var det ju dumt skrivet eftersom jag aldrig i livet ens reflekterat över att åka dit. Jag har aldrig ens varit utanför Europa....Israel har jag dock varit i på en resa med svenska kyrkan.... ![]() ![]() Men det är nog så att som det står i ett inlägg tidigare i tråden att vi alla syndar....Jag blir nog helt halshuggen här för att jag flugit med Ryan Air och EGENTLIGEN skulle jag aldrig flyga alls för det ÄR inte klimatvänligt....och det vet jag. Men jag lovar Dig Netwolf att jag kommer att gilla Dig och Dina inlägg jättemycket även fortsättningsvis även om Du vill bo på AI....men jag kanske inte kommer att förstå Dig. Men det är en helt annan sak. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kommer att fortsätta som hittills. Vänner som frågar mig om Grekland rekommenderar jag att läsa på Kalimera. Om de envisas med att resa med AI så rekommenderar jag dem ändå att åka till Grekland. Tror att det ändå i förlängningen bidrar till några nya jobb för grekerna. Åtminstone några mera jobb än om de åker till Turkiet eller ....
Vad gäller utträde för att vi tycker lite olika. När det äntligen blir lite debatt här, då ska några lämna! Men hallå???? Ska vi bara byta tips om bästa boendet på Santorini eller hur man bäst tar sig till Antiparos? Är vi vuxna människor som kan ventilera olika uppfattning och tycka att det är givande eller är det bara sandlåda? Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Kalimera har varit, och kommer förhoppningsvis att fortsätta vara en fantastisk källa till all möjlig information om Grekland som man kanske inte får reda på i vanliga fall.
Hur går vi vidare? Helena S - ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det var jag som blandat ihop besticken.... Sorry! ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det snart dags att sätta tack och bock i kanten, och starta en ny tråd om charterresornas berättigande?
För övrigt är charter ett alldeles utmärkt val om man vill göra sin semesterresa enkelt och bekvämt. Prismässigt kan det bli både dyrare eller billigare än alternativa resor. Ett hittat paradis blir varken sämre eller bättre beroende på resform. För att göra en slags jämförelse så finns det många varianter av senap på hyllan i affären. Vilken som är godast bestämmer du dom kund själv och en annan affär kan ha andra sorters senap. Vilken väljer man? Så för den dom tänker åka på semester eller reser av annan anledning så gäller det bestämma sig för vad man vill få ut av din resa och välja utifrån det Och naturligtvis med ett prismässigt övervägande. Att boka eget passar mig och då är det inte svårt att framföra det alternativet om någon frågar. Att man som jag åker till samma ställe är något som vissa har svårt för men det är ju mitt val i så fall. Och principiellt är AI inget för mig av flera skäl. Det blev långt! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har haft tur med mina charterresmål. Har mest känts som om man köper flyg plus hotell. Har kollat lite efter andra hotellval men blir så stressad när det hela tiden hetsas att man måste boka nu nu nu - alla rum är nog sålda inom tre sekunder, typ. Jag har ju som sagt fått svår artros och det är viktigt att veta lite mer. Så det slutar alltid med att jag struntar i det och bokar det jag kan googla på i lugn och ro
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ..och JAG slapp leta pudelbild idag ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hjälp mig nu att visa på vad som är nytt, i denna tråd, 2016 . Bortsett då från att ingen/ingenting är för evigt. Och att vi är sååå impulsstyrda. |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi! Det finns charter även till Kalamata
![]() Och from mitten på April 2017 finns det direktflyg Göteborg-Kalamata också och Kastrup-Kalamata ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() (Fast egentligen beror det bara på jag är på ipad och sajten inte är mobilanpassad, då uppträder en del underligheter.) Vad gäller Janne så skulle jag tro att han är den enskilde svensk som genererat mest turismintäkter till Grekland, efter snart 20 års intensiv Greklandslobbying på sajten, med sina e-guider och som "expert" i t ex Aftonbladet. Därför är det så otroligt oförskämt att anklaga honom för något annat. Han förtjänar grekiska statens hederspris (bara det inte är två veckor på valfritt all inclusive ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tummen, Kari!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kanske det skulle finnas en "raderamig-knapp" att kunna infoga bland smileysarna?! Och naturligtvis en "jagångrarmig-knapp" ![]() ![]() Härligt med humor på Kalimera!! ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kajja haha!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Där fick ni till det Inkfish å Kajja!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hur Admirala och Thira kunde överreagera så starkt så kan jag bara inte fatta. ![]() / Anne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
![]() |
|
|