![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Kommer till Atens flygplats mitt i natten. Ska till hotell i city. Hur åker jag bäst?? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
TAXI SÅKLART!! TAXI ÄR FORTFARANDE EN BILLIG LYX MAN KAN UNNA SIG I GREKLAND. HA DET TOOOOOOOOOOPPEN! KRAM CARINA |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Taxi Billigt och på natten går det fort till hotellet. Meleagros ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Taxi kostar ca 35-40 euro från Flygplatsen till Atens City mitt i natten.
Bussen går hela natten och kostar bara 3,10 euro. FLYGPLATSEN-SYNTAGMA (ATENS CENTRUM) http://www.oasa.gr/uk/routes/i_stops...dium=0&s_t=ola dimitris |
|
||||
|
||||
![]()
Den bussen längtar man till
![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Metro från flygplatsen till Syntagma Station tar ca 40 min och tågen går till midnatt, enl en hotellsajt jag nyss hittade.
Bus E95 till Syntagma Square går var 20:e min på dagen och var 30:e min på natten, hela natten. Frågan är vad som är säkrast - en taxi- el busschaufför som kör som en biltjuv (?) eller tunnelbana mitt i natten. Jag reser med barn så tryggheten är ju väldigt viktig. Synpunkter? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle defintivt ta bussen förutsatt att sträckan mellan busshållplatsen och hotellet inte är så lång att gå för barnen. Antar att du också har bokat hotell i ett säkert område så blir en kortare proemnad inget att fundera över förutsatt att barnen orkar att gå mitt i natten.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|