|
||||
|
||||
Sv: Rökning och grekland
Så bra Louisa!
Jag är en sån där som bara tar ett bloss utomhus. Aldrig inne!! Om det så är över 20 minusgrader..⛄ Tycker inte om rökiga lokaler trots mitt lilla "missbruk" så är bara positiv till den nya lagen. Ska bli intressant att se om den efterföljs på öarna. / Kajja |
|
|||
|
|||
Självklart röker man inte inomhus, inte ens när man är i Grekland!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Själv känner jag 21 år efter att jag slutat med eländet när jag går förbi någon som röker att jag försöker att hålla andan (istället för att ta ett djupt andetag!) och tänker .... "Tvi vale så illa det luktar! Skönt att jag slutat!" Och den känslan fick jag ganska snabbt efter att jag slutat. Lite konstigt tycker jag själv. Men skönt! Citat:
Känns som att vi är på väg mot något väldigt bra i den här frågan vad gäller Grekland. Att kunna sitta på en taverna och äta utan att någon vid bordet intill halar upp rökverk och missar vad det innebär för folk runtomkring. Masse |
|
||||
|
||||
Haha..absolut Masse!! Det finns även dom som är trevligare
/ Kajja |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Förr oss har det främst varit ett problem under lågsäsong då det har varit för kallt för att sitta ute och äta. |
|
||||
|
||||
Re: Rökning och grekland
Suveränt att få rökfritt även inomhus, även om vi mest sitter ute, då vi mestadels reser sommartid.
OT, men det här med rökning, får mig att tänka på den gamla historien om han som stod och rökte på en fullsatt buss. Det upptäckte busschauffören och han ropade i högtalaren att det var förbjudet och han ombads lämna bussen genom bakdörren. Nu var det dock så fullsatt ombord, så en gammal dam var tvungen att gå av, för att släppa ut förövaren. Dessvärre hann chaffisen stänga bakdörren, innan hon hann gå ombord igen, så hon fick skynda sig till framdörren varpå hon avkrävdes på en ny biljett. Hon svarade förbluffat "Men, jag gick ju bara av för att släppa av en rökare!" /Netwolf |
|
||||
|
||||
/ Kajja |
|
|