![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Jag och min pojkvän ska åka till grekland den 8 juni och båtluffa
![]() ![]() Snart är det dags ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Naxos eller Paros är ju bra som mellanlandningsö, på väg ut eller på väg hem. Naxos är ju större, finns mer att göra, större stad och så. Paros är lite mindre. Den stranden jag badade på Paros, åkte man en liten badbåt till. på Naxos finns många stränder att välja på. Men jag tycker att allt är för svenskt där, mkt svenskar.... Varenda restaurang har svensktalande greker......... nästan. Santorini kan jag inte så mkt om, har varit där ngn enstaka natt. Ios blir 8.e året i år jag åker, första ggn för 20 år sen! Vet ej hur gamla ni är, men det är inte bara festa. Demen mycket festande folk. min dotter som nu är 15 år, har varit på Ios när hon var 6, 8 resp 10 år och hon älskar den ön! Det finns härliga stränder.... mysig by/vilage/chora. Den måste ni se! så jag skulle föreslå Ios, Naxos eller Paros. (Anti paros kan ni åka över dagen med båtuflykt, men är nog mysig att bo på också!). Läs lite på resmålen A-Z. (Finns häruppe i vänstra hörnet). Janne som berättar om öarna.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för informationen! Det är alltid intressant att höra vad andra tycker
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vet inte hur gamla ni är eller så, men Santorini var helt fantastiskt av det lilla vi såg. Fira ligger vackert med fin utsikt över Calderan, massor med mysiga resturanger och barer/caféer. Dock så var det väldigt dyrt, men det finns billigare alternativ att välja på.
Ni gör ett bra val när ni åker till Naxos, fina bad och trevlig stad. Själva tänkte vi prova på Ios och troligtvis Paros och en kortare visit på Anti. Lycka till! Alexandra |
|
|||
|
|||
![]()
Vad kul att höra att det är fint på santorini och naxos
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Antiparos är en pärla där det är lugnt och fridfullt, stora kontraster till Paros. Fina stränder och nära till allt. Trots sin litenhet så finns där allt man behöver för en oförglömlig semester. Ingen hålligång ö men så gemytlig. Ja det är vår bedömning av ön som föll oss helt i smaken den första gången vi steg i land där och det är 10 år sedan och många resor tillbaka har det blivit. Vi har många andra öar som vi också tycker väldigt mycket om men Antiparos har blivit en av de öar vi alltid besöker på våra resor ute i övärlden.
Margaretha |
|
|||
|
|||
![]()
Det var roligt att höra
![]() Senast redigerad av inkfish den 2006-05-08 klockan 09:54. Anledning: för långt citat |
![]() |
|
|