|
||||
|
||||
Sv: Vaccinerad!
Ikväll klockan 20.00 svensk tid ska grekiska myndigheter ha en pressträff där de ska presentera minskningar av restriktionerna. Vad det betyder vet vi först i kväll, men det kanske innebär att masktvånget inte blir lika strikt som idag, och det kommer många uppskatta. Som sagt, ikväll vet vi.
Det börjar röra på sig. |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Inte ett ord om munskydd, men det är numer tillåtet att spela musik och utegångsförbudet har kortats ner.
|
|
||||
|
||||
Nu uppmanar WHO alla att inte åka utomlands i sommar, och det oavsett om man är vaccinerad eller inte.
Läs mer på DN. |
|
|||
|
|||
Gäller ta det försiktigt o hålla avstånd
Det gjorde inte avgångsklasserna idag när jag så dom |
|
||||
|
||||
Tog min andra spruta i onsdags.. Fy 17 va dålig jag blev! Hög feber, ont i kroppen..ja som en punkterad ballong! Vad är det som de pumpar i oss🥵?!
Börjar bli återställd nu och efter denna pers vill jag verkligen att det går undan med ett resepass..eller vad det nu kommer att kallas! Eller har vi blivit lurade..om 10 år kanske det växer prickiga svampar på kroppen, men inte på vaccinvägrarna..Ha ha..skojjar! Men glöm inte var ni läste det först om det går till historien 🤔 / Kajja |
|
||||
|
||||
Så tråkigt att du blev så dålig, Kajja. Men kanske du är superimmun nu? Försök trösta dig med det.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Vilken sort fick du?
|
|
||||
|
||||
Pfizer. Min väninna blev lika dålig båda gångerna med samma vaccin. Kanske vi är lite överdoserade eftersom vi har haft covid. Det får forskningen visa sen..
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Okej! Jag får min andra Pfizer på onsdag. Hoppas jag klarar mig från biverkningar.
|
|
|||
|
|||
Fått Pfizer,första sprutan ett blåmärke
Nr två hände ingenting Pia |
|
|||
|
|||
Fick min andra Pfizer igår! Lite öm i armen är allt som känns.
Åh, så bra att vara besprutad! Lena |
|
||||
|
||||
Hoppas att jag kan säga detsamma imorgon.
|
|
||||
|
||||
Reaktionen kommer oftast efter 1 dygn och de som blir lite dåliga har oftast haft covid.
Jag pratar naturligtvis inte fakta och statistik utan bara egen erfarenhet från mig o maken, vänner o bekanta. Lycka till imorgon! / Kajja |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Igår fick maken sin andra spruta. Han kom ut till sommarstugan för lunch kl.12 och nu ligger han i soffan och sover med feber. Precis som det blev för mig.
Som sagt, vi har ju haft Corona och det verkar som man får biverkninga av vaccinet då. Hälsar Kajja ..som solar och matar fiskar på bryggan. |
|
||||
|
||||
Fr o m 1 juli kan man hämta ut sitt Covidpass på www.covidbevis.se. Det ska räcka med en dos, för att få det.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det kan ju bli ändring på det. |
|
||||
|
||||
Nu har det gått 24 timmar och jag har inte märkt någonting alls.
|
|
|||
|
|||
Så bra. Min første Pfizer var helt uproblematisk. Andre gang gikk det også ok, bortsett fra at det føltes som om jeg gikk ‘på bomull’ noen timer. Men d e t var en bagatellmessig sak. Takknemlig over å bo i en del av verden som sørger for vaksiner til befolkningen.
|
|
|