|
||||
|
||||
Sv: Hälsningar från Naxos
Ja och solnedgången är magisk!
Finns en bild i albumet nu //maji |
|
||||
|
||||
Citat:
//maji |
|
||||
|
||||
Efter vår utflykt på Koufonissia har vi nu varit 3 dagar på Naxos igen
Det är fortfarande många turister och de flesta restaurangerna är öppna Igår hade vi dock lite tur När vi var på väg hem efter några timmar på Sankt George stranden så mötte vi ägarinnan till To Elliniko som en del av er kanske känner till Dom gör en i vårt tycke fantastiskt god Kleftiko och när vi var där sist så var den slut Hon stannar oss och säger att ” ikväll är sista kvällen vi har öppet så om ni vill så kan jag reservera bord och Kleftiko till er” Sådant händer väl bara i Grekland? Vi blev jättetacksamma och fick en trevlig kväll där Imorgon lämnar vi Naxos för Santorini //maji |
|
||||
|
||||
Only in Greece.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Armenon på Tilos serverar ibland en rätt som heter Kotsi som är galet god. När de ska ha det på menyn skickar ägaren Nikos ut sms till alla som han vet vill äta Kotsi. Då får man vara snabb att boka bord. |
|
||||
|
||||
Nu blev jag nyfiken. Vad innehåller Kotsi?
/ Anne |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Låter verkligen mums! Om jag nångång kommer till Tilos skall jag komma ihåg detta.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Ja, det är galet gott!
|
|
||||
|
||||
Vi åker förmodligen till Tilos på tisdag så vem vet kanske vi kan få testa detta också 😋
//maji |
|
||||
|
||||
Kotsi har jag nog aldrig ätit - i Grekland.
Däremot finns det en variant av denna rätt i princip i varje land i runt mellanöstern och därikring. Alla med sin egen touch. Vår absoluta favorit är Plov - Uzbekistans nationalrätt. Istället för fläsklägg som i bildexemplet, så är det lammlägg, Serveras oftast med russin och pilaffris. Galet gott! /Netwolf |
|
|