|
||||
|
||||
En LINK med båttider man kan stole/lita på
- skulle jeg tro, en leser hadde tipset om den på Jan Bergtun's diskusjonsforum.
Denne linken er til HELLENIC COASTGUARD, med alle avganger fra Piraeus og Rafina - foreløpig, ligger bare Mai måned inne. JEG synes dette var en virkelig nyttig link, og h å p e r den utvides etterhvert til å innholde avgangene mellom øyene også http://www.yen.gr/en/yen.chtm?prnbr=27622 Kari |
|
|||
|
|||
Sv: En LINK med båttider man kan stole/lita på
Toppen! Den här verkar så officiell att man bara måste lita på den...
Nu väntar jag bara med spänning på junis tider... (hoppas att det ska gå en snabbfärja till Paros ons em (14/6), enl GTP går det alla andra dagar i veckan men inte onsdagar...) /Marianne med 33 dagar kvar! Senast redigerad av mkh den 2006-05-11 klockan 09:37. Anledning: morgontrött |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Samma här men till Naxos ons em el kväll 14/6. Enl GTP går det bara en på morgonen ! ? /Tom |
|
|||
|
|||
Det er jo slik at gtp IKKE lenger er den beste siten for båttider. Det finnes flere, hvorav to jeg bruker, som også er det systemet flere av reisebyråene i Hellas benytter. Dessverre kan ikke den brukes her på Kalimera på grunn av link reglene om reklame.
Dessverre for alle dere som ikke vet om de! Jostein |
|
||||
|
||||
Citat:
Personligen tycker jag att GTP är bättre, där får man en bättre överblick och det blir lättare att planera. |
|
|||
|
|||
Janne!
För några dagar sedan sökte jag uppgifter om färjetider mellan Samos och Lipsi hos GTP. Resulterade i uppgift om avgångar varannan dag - en uppgift som jag av tidigare erfarenhet vet att den inte är fullständig. Kontrollerade därefter med OpenSeas, som gav en betydligt mer realistisk bild över färjetrafiken, dvs. även avgångar med Flying Dolphins. Jag håller med dig - Janne - GTP är mer användarvänlig, men utan så heltäckande uppgifter som möjligt väger denna fördel lätt. Min rekommendation är därför; använd båda länkarna! Sen menar jag att det hör till resandets tjusning att inte veta allt - innan! Vårhälsningar Anders |
|
|