|
Visa resultat för omröstning: Vad gör du under siestan? | |||
Ligger på stranden | 32 | 29.09% | |
Sitter på taverna | 24 | 21.82% | |
Sover på rummet | 19 | 17.27% | |
Vilar på rummet | 17 | 15.45% | |
Annat | 18 | 16.36% | |
Antal röster: 110. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Sv: Siesta
Mellan 12-14 befinner jag mig oftast i min trädgård och sitter bara så klart med en frappé och tittar över havet bort mot ön Evia Till stranden knallar jag efter 14.00. Siesta sover jag oftast eller halvslummrar mellan 17-18.
Camilla som längtar till Grekland |
|
|||
|
|||
På vintern passar jag på att arbeta i trädgården eftersom det är ända stunden på dagen jag får arbeta i fred.Sommaren,då går jag in vid 11 och gör allt möjligt inkl en skön kaffepaus i en skön fotölj för att återigen gå ut någon gång mellan 17-18.
Agda |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Stranden eller den varma hyrbilen och då på väg till en strand
Martinifk |
|
||||
|
||||
Vid 12 tiden går man ned till någon trevlig taverna och äter förstärkt frukost, man har ju "just" vaknat exempelvis äter man 2 stekta ägg och en bunt stekt bacon eller en omelett förstärkt med allehanda godsaker Efter den förstärkta lunchen går man hem till poolen, alternativt till stranden och får sig en lur på ett par timmar, bad och naturligtvis en del sol. För att behålla vätskebalansen går man med jämna mellanrum upp till strandbaren och hämtar en Mythos Vid pass 16´30 tiden tar man sig hem till hotellet för att få sig en dusch och en timmes god sömn. Efter sömnen så sätter man sig på altanen/balkongen dricker något gott, bara för att reta tarmen lite innan man går ut och äter en god grekisk middag, som gärna varar ett par tre timmar. Framåt 22/23 tiden går man till stamstället och får sig något gott att dricka, exempelvis Öl, GT, MC, Ouzo, Vin eller vad man nu behagar. Lämnar kanske stället vid 02-03 tiden och går hem för att sova tills man vaknar nästa förmiddag och börjar om samma procedur
Tiden är för dyrbar att ha siesta, eller hur Hahahahaaaa! Ojojoj va jag ska må gott i Grekland, synd bara att man behöver en veckas semester när man kommer hem för att kurera sig igen. Trot den som vill MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Ser en del likheter med föregående talare!
Enda skillnaden är att det finns lite "se och göra" insprängt i schemat |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH Yeasou |
|
|||
|
|||
Vi kommer ner till stranden vid 1-tiden!! Så där ligger vi och solar och badar... när ni andra har siesta!! ...Hi,hi.. Fast det har ju vi också..
|
|
|||
|
|||
Är på stranden o solar, badar o njuter av värmen - men på den "sena" siestan , om man nu får skriva om två - tar jag det lugnt på hotellrummet, slappnar av, lyssnar på musik,läser en bok o tar en liten "stänkare" eller spelar spel med familjen i sakta lunk ......häärligt...
Maggan |
|
||||
|
||||
Olika, t ex sitter på balkongen, är ute och promenerar, reser runt på ön osv. Det händer att jag solar och badar också, men för det mesta inte.
|
|
|||
|
|||
Jo lite varierar det nog, men medhavda parasoll gör stranden till ett förträffligt ställe! Både för en slummer och att inta medhavd mat och dryck inunder. Ett dopp däremellan? Ja tack!
Siesta "nummer två" brukar ägnas till dusch och allmän tillfixning. Därefter om skugga finns, gärna en stunds läsning eller lite kortspel på terass/balkong. Några goda oliver och ett glas rött/Mythos är inte heller dumt som aptitretare. Inger Senast redigerad av Ingerp den 2006-05-22 klockan 17:54. |
|
|