|
||||
|
||||
Nedsatta priser i butikerna
Man får se sig för och hålla humöret i schack då man handlar nu.
Jag brukar köpa Fontanas olivolja "Kreta" 750ml för runt 80:-(ICA), nu då butiker sänkt priser så... 89:- för oljan, men endast 500ml. Att man måste höja priser förstår jag då hela ledet fått fördyringar. Men jag ser andra produkter från andra leverantörer som gör likadant. Mindre förpackningar och "lite mindre höjt pris". |
|
||||
|
||||
Sv: Nedsatta priser i butikerna
Willys har helröret för 89 pistoler.
Annars är mitt tips att kolla i de butiker som många av våra nyanlända svenskar handlar i. De kallas ofta Orienthuset, Orientlandet etc och där kan man fynda. Har själv hittat en grekisk olja av mycket god kvalitet, som jag passar på att handla. Sen kan grönsaker vara prisvärda med. T ex kostar en förskrämd myntaplanta runt 32 pix på ICA, men på Orientlandet får du en hel bunt för 20 spänn. Sen blir det ju att man handlar på sig goda orientaliska bröd, oliver, kapris, baklava younameit. Så det kan bli dyrt där med. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Ursäkta! Någon younameit har jag inte sett i någon av våra butiker. Kanske beror på att vi inte har något orienthus …))
|
|
||||
|
||||
Jag har inte sett grekiska oljor, men övrigt smått o gott i orientbutikerna.
Jag har fått mynta av goda vänner men ska försöka komma igång med odlandet igen så att jag har de väsentliga. Mynta, timjan, rosmarin, oregano och basilika. Hmm... Har jag glömt någon? :-) Men oliverna blir svårare här i norr... |
|
|