|
|||
|
|||
Grattis
Grattis till alla som heter Katerina, Katarina idag! Namnsdag.
Katerina |
|
||||
|
||||
Sv: Grattis
Grattis till dig Agapi på namnsdagen. Mvh Ann
|
|
|||
|
|||
Grattis Katerina, Agapi på namnsdagen
Önskar Monica |
|
|||
|
|||
Tack så jättemycket!
Hade släktingar och vänner här. Fullt hus. Och det är inte så att man säger en viss tid när de ska komma utan d kan komma från kl 8 på morgonen till 12 på natten. DROP IN! Här firar vi namnsdagar som man firar födelsedagar i Sverige. Vid 9-tiden(kväll) när det lugnat ner sig och jag visste att inga mer skulle komma drog vi hem till min svärmor som också heter Katerina för att gratta och äta gliko- sötsak. Hon hade gjort 2 st. Roxi och karidopita. MUMS båda två! Fick med lite hem också . Katerina |
|
|||
|
|||
Citat:
Och man vet aldrig hur många som kommer med tanke på mat och dryck. För till namnsdagen bjuder man inte in folk utan folk som känner någon med det namnet kommer. Min son har namnsdag på torsdag då det är Andreas. Eftersom det är skola nästa dag är det ju inte så jättelämpligt för folk kan dyka upp både 22 och 23.00 på kvällen. En jäkla massa mat måste man ha ochså, usch vad jag klagar men jag tycker mest det är en massa jobb. Det kan bli upp till 40 personer. Nej, tacka vet jag svenska födelsedagar då det räcker med tårta och kaffe. I Grekland ska det vara så stort när det är något, i alla fall i min bekantskapskrets här. Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Som tur var har jag bara Dimitris(min man) namnsdag som vi firar och som det blir mycket folk på(den 26 okt). De sista gick då hem kl 2 på natten och det var en torsdag.....och man kan ju inte säga oj vad klockan är mycket utan när de är på väg att gå så säger man:- Ska ni redan gå?! Killarna är fortfarande små så vi firar endast deras födelsedagar fast en tårta gör jag ändå på namnsdagarna. För svägerskorna med familj och farmor och farfar kommer ju. Katerina |
|
|