|
||||
|
||||
Sv: Jag har bestämt mig!
Jag vill bara slå mig själv för bröstet och tala om att jag nu gått in i min fjärde rökfria månad.
// Helén |
|
||||
|
||||
Nähä? Det var då sannerligen strongt gjort! Superduktigt
Känns det jätteskönt eller är det fortfarande jobbigt? |
|
||||
|
||||
Det känns underbart!
Visst kommer det en och annan stund (väldigt korta) då det är jobbigt. Vad gör man av händerna när man tar den första koppen kaffe och den första ölen i eftermiddagssolen på altanen, ja inte vet jag, men det gick bra! Fasar lite inför stundande Greklandsresan, men hoppas naturligtvis att jag skall bete mig klokt // Helén |
|
|||
|
|||
ÅH så duktigt!!
Kommer Du på Kalimerafesten i Lund så blir det ett "RÖKFRIPRIS" till Dig...och till Zanet oxå förstås om även hon är rökfri!! Det är klart att Du fixar Grekland utan cigaretter! ALLT i Grekland är bättre och godare utan cigaretter!!!! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
JA , jag hade för mig att ni skulle komma! Ska bli kul att ses!!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
JÄTTEBRA Hellen! Grattis! Märker du något om du har bättre kondis nu? Känner du smaker bättre? Har en kompis som rökt ständigt sedan hon var 13 år, men har lagt av nu när hon är 35. Hon har börjat träna som en galning, är ute och joggar nästan varje dag, hon tycker att hon har mycket med ork. Det är nog bra när man känner av abstinens också .
Lycka till på Greklandsresan också! Mia |
|
||||
|
||||
Citat:
Dessutom hade jag några dagar innan det rökt två cigaretter när jag druckit bort omdömet. Men det var inga som helst problem att sluta igen efter det där dygnet på Rodos. Det hann nämligen aldrig bli gott. Sen dess har jag varit i Grekland två gånger och inte haft en tanke på att röka. Så med tanke på att du har varit rökfri rätt länge när du åker så klarar du det säkert. Och om inte - sluta IGEN. Direkt. |
|
||||
|
||||
Citat:
//Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Gör inte det! Jag gjorde det EFTER vår Greklandsresa nu för ett par veckor sedan tyvärr men är fast besluten att lägga av. Blev lite för oroligt omkring mig under en period som som tur är har det mesta ramlat på rätt plats igen. Min strategi nu är att röka mycket för att börja må dåligt av det och sedan lägger jag av precis som förra gången. Var ju rökfri över 10 veckor, kanske mer, och mådde ju mycket mycket bättre förstås
Kalimeraträffen i Lund den 5 maj kommer att vara rökfri även från min sida //Zanét |
|
||||
|
||||
Ojoj vad detta har gått tungt för mej nu. Jag behöver bara lukta på lite rödvin så går jag bärsärkargång för att hitta lite snus, oftast gör jag det också. Sedan då jag fått en prilla så går det bra igen ända tills nästa gång jag får lite vin i mej. Det knepiga är att känslan blir ännu värre om jag är på sådant ställe så jag vet att jag inte kommer åt snus (har varit i Finland en vecka nu) och det är väl precis det jag alltid har känt också.
Nåväl, nu är jag ändå relativt snusfri efter nästan 6 veckor så det kanske lyckas ändå, från början hade jag trott att jag skulle falla dit efter första prillan men det har jag inte riktigt gjort ändå. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Visst är det jobbigt, speciellt när det stormar runt omkring en. Tag hjälp av tuggumin nästa gång. Jag tuggar hellre några få om dagen resten av livet än att börja röka igen, så känner jag nu, förhoppningsvis senare också Ta nu nya tag och så syns vi rökfria på Kalimeraträffen. // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
En kompis till mig började till slut känna sig smått "alkoholiserad" då hon ett tag bestämde sig att hon bara fick röka tillsammans med alkoholintag. Det blev in till maten så gott som dagligen, konjak till kaffet på kvällen, ärtsoppa varje torsdag, naturligtvis med punch Hon gjorde till slut så här: hon tillät sig röka precis när som helst... Vilket gjorde att hennes alkoholintag återgick till mer levervänligt leverne. // Helén |
|
||||
|
||||
Nu har jag inte rökt sedan 25 december, snusar lite istället. Men nu kommer det stora elddopet, en vecka i Grekland där "alla" röker och cigaretterna är billiga! Skriver om hur det gått när jag är tillbaks igen. Och det skulle ju vara skämmigt att behöva skriva att jag misslyckats!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Det kommer säkert att gå bra om du bestämt dig. Att alla röker är ju inte heller sant. Bland medelålders och lite äldre äldre kvinnor är det många som inte röker. Allt fler i Grekland har också blivit medvetna om hälsoriskerna med rökning. Det håller på att bli ute att röka även i Grekland bland många människor. Lycka till alla ni som kämpar med ert beroende. Själv tog jag kampen för många år sedan.
Eva |
|
|||
|
|||
Det fixar Du Gunilla!
VILL man inte återfalla så spelar varken priser eller andras rökande någon roll... Det har man nog bara som förevändning att skylla på tror jag.....Det är väl bara en ytterligare sporre att klara det!! Grekland ska Du ju till ofta även senare så det är bara att köra utan cigaretter från början LYCKA TILL |
|
||||
|
||||
Fast just det kan göra att man blir ganska äcklad. Försök tänk på vad äckligt det ser ut med en ständig cig i mungipan, lukten, alla fimpar på stranden, fulla askkoppar osv...
|
|
||||
|
||||
Ni har så rätt! Jag SKA klara av det!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Inte vill du väl förlora? Du leder ju!!!! Jag la av den 6:e januari. Och klarar du dig i Grekland så skall jag också göra det. Känn ingen press // Helén |
|
|