Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-11, 08:44
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Ensamresenär

Nu är det klart. 2 juni åker jag iväg för att luffa runt i fyra veckor, alldeles själv! Har förr varit iväg själv på enveckorsresor men inte fyra...! Skall bli jättespännande. Jag hoppas jag inte kommer att tröttna på mitt eget sällskap.
Har inte ens bestämt vart jag skall åka. Vet bara att jag flyger till och från Aten. Kanske bestämmer jag mig innan, annars bestämmer jag mig när jag kommer till Aten. Skall bli jättekul.

Lena
Svara med citat
Gammal 2007-05-11, 09:38
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Standard Sv: Ensamresenär

Fantastiskt Lena!
Min längsta ensamresa tog tre veckor. Det var härligt men jag har alltid problem med pengar, man måste räkna allt så nogrannt men om detta inte är något irriterande problem, lönar det verkligen bara att njuta av allt på egna villkor. Och om man är åtminstone lite av social typ, behöver man inte att mumla hela tiden med sig själv !!

Ha en trevlig och intressant resa!! Allt gott!
Eija
PS. Vi hoppas att höra senare mera om dina äventyr!!!
Svara med citat
Gammal 2007-05-11, 15:49
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Vad härligt det låter Lena!!Vad gott att inte ha allt bokat i förväg, du får åka vart vinden bär dig Önskar jag kunde göra detsamma,blir lite avundsjuk... . Det blir nog en jättespännande resa.

Mia
Svara med citat
Gammal 2007-05-11, 17:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

ÅH, det låter härligt!
Ni är tydligen flera här på Kalimera som gör detsamma...Kanske en ny trend??? Jag är själv mer och mer nyfiken på att sällskapa en vecka i Grekland med "bara" mig själv.....
Hoppas på info efteråt...
Ha en helt underbar resa!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-05-11, 20:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Låter härligt att inte bestämma allt innan. Då känns det som om resan är lite mer spännande och kan liknas vid ett litet äventyr. Jag bestämmer också det mesta efter vägen, förbokar inget annat än första natten på Santorini sen får det visa sig hur allt blir. Skulle känna mig väldigt stressad om alla rum och färjebiljetter var förbokade innan resan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-05-11, 21:44
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Du är ju så van och åka ofta till Grekland så kan inte tänka mig att det skulle inte gå bra Det blir säkert en härlig resa

Riitta
Svara med citat
Gammal 2007-05-11, 23:23
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Det låter jättehärligt Lena och kommer säkert att gå bra. Ser fram emot att få höra om din resa vid nästa kalimera-träff här i Göteborg.
Lycka till!

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 00:03
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
ÅH, det låter härligt!
Ni är tydligen flera här på Kalimera som gör detsamma...i
Lissi har så rett.Herligt er det å reise alene, en unik følelse å gå ut av flyet, finne ut hvor 'riktig' ferge går - og så er du der! Helt alene og likevel ikke. A treat when you need it or just feel like it-
Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 01:38
glenn_fs avatar
glenn_f glenn_f är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Ja gud vad jag önskade att Berit ville vara hemma!!!.

Men vad skulle jag göra då . Jag skulle gå på ett, nej ett halvt ben och fundera vad skall jag göra sen.. Nej nog är det bra att ha en reskamrat som man kan dela alla glada minnen med med ( via har kamperat ihop i 31 år varit gifta i 29). Oj vad jag är glad att vi har samma intresse.
Glenn
Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 11:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Visst är det härligt att resa två! Jag är också så lyckligt lottad att min make och livskamrat är lika galen i Grekland som jag och de gemensamma resorna är härliga, MEN för mig är det mer att visa för mig själv att jag faktiskt VÅGAR att ge mig iväg en vecka själv, att SJÄLV ta alla beslut att inte en sekund behöva kompromissa om något och att faktiskt bara ägna MIG några dagar...Det behöver jag i o f s inte åka till Grekland för, men jag är SÅ nyfiken på om Grekland är samma Grekland för mig om jag är ensam där....att verkligen BARA ägna mig åt MINA tankar och känslor inför Grekland...och att sitta och bara VARA, vid en strand, på en taverna, eller på terassen...För mig skulle det vara en utmaning lika stor som att ett bungyjump eller en fjällvandring! Idealet är ju och tanken mal i huvudet att jag åker en vecka först och sen ansluter käre maken för fortsatt semester....! Jag ska tala om att tanken faktiskt börja gro..
Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 12:23
naxosss avatar

"...SÅ nyfiken på om Grekland är samma Grekland för mig om jag är ensam där....att verkligen BARA ägna mig åt MINA tankar och känslor inför Grekland...och att sitta och bara VARA, vid en strand, på en taverna, eller på terassen...För mig skulle det vara en utmaning lika stor som att ett bungyjump eller en fjällvandring!"

På pricken!
Jag har rest med min familj/barn/man i 25 år, vilket har varit fantastiskt roligt. Men familjesituationen har förändrats med åren. Barn blir stora och flyttar hemifrån mm. Så nu skall det bli spännande att se hur Grekland ter sig i enbart mina ögon. Det jag tror att jag kommer att sakna mest är just att dela upplevelserna med någon. Men jag får väl spara allt i mitt minne och dela med mig när jag kommer hem.

Lena med lite pirr i magen
Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 22:41
Agneta Agneta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Hej Lena!
Det låter spännade och du ger mig inspiration att åka ensam.
Jag planerar att åka till Gredkland - Kykladerna 2 sista veckorna i augusti. Mitt ressällskap har just hoppat av men jag tror att jag åker i alla fall.
Det trista är att man inte har någon att dela upplevelserna med och jag tycker att det är trist att gå ut och äta ensam.

Lycka till med resan, du får berätta när du kommer hem.
Du får säkert en toppensemester

Kalispera
Agneta, Lidingö
Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 10:21
naxosss avatar

Tack alla för positiv respons. Nu är det bara en vecka kvar innan jag landar i Aten och lugnet börjar lägga sig i magen. Jag är ju nästan på väg redan.
Har bokat två nätter i Aten och sedan flyg till och från Samos. Så så mycket har jag planerat nu. Sedan får vi se.
Om det är någon som ser mig på min resa i Dodekaneserna, prata gärna med mig.

Lena med mindre pirr i magen...?
Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 13:14
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Men hur känner man igen dig??? En solros i knapphålet eller???
Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 15:40
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Samme spørgsmål stiller jeg. Hvis du ser mig (jeg har ingen solros i knapphålet ) og har lyst til en snak, så er du meget velkommen til at tage kontakt. Jeg rejser også alene og flyver til Ikaria den 29. maj og bliver der x antal dage, derefter tænker jeg på at tage til Fourni og derefter ????. Jeg flyver hjem fra Samos d. 17. juni.
Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 22:55
naxosss avatar

Jag är lång, halvlångt mörkt lockigt hår, drygt 40 och utan solros i knapphålet. Vi kanske ses.

Lena
Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 23:02
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Lycka till med din resa Lena, den blir säkert helt underbar, inte behöver du beskriva dig själv, du finns ju på bild här i forumet från senaste Kalimeraträffen i Göteborg.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 23:24
naxosss avatar

Har nu varit hemma i ett dygn och har haft det såååååååååå bra. Att resa själv var verkligen roligt. Jag har träffat så många trevliga och roliga människor av olika nationalitet.
Har varit i Aten, Samos, Agathonissi, Lipsi, Samos och till sist Aten igen. Oj vad det var svårt att åka därifrån!!!!!! Har många minnen och en del foton med mig hemma som jag bevarar i mitt hjärta. Aldrig mer att jag kommer att vara orolig för att åka själv. Det var verkligen en höjdarresa.

Jag bodde på pension Sunshine i Pythagoria de första och de sista nätterna. Jag såg då (28 juni, tror jag) två kalimerianer med en kalimeratröja. Jag satt på balkongen och såg dem åka i väg på en mc/vespa. Hann inte säga hej, säger det nu "Hej" vem ni nu är. "Hoppas ni hade det bra."

Lena
Svara med citat
Gammal 2007-07-02, 08:35
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Hej och välkommen hem igen... Kul att du hade det bra och jag kan bara hålla med det är faktiskt skönt att åka själv... Jag slappnade verkligen av...
Svara med citat
Gammal 2007-07-02, 22:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

naxoss - vad kul att det gick så bra

Imponerad över att du klarade dig på egen hand i Aten också, det är det enda jag drar mig för trots att jag är så van vid att göra Grekland på egen hand.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.