Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-24, 11:32
Souzana Souzana är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Till Omalos i gryningen

Skulle behöva lite hjälp med förslag på boende eller resrutt.

Jag flyger till Chania och ska senare ner till sydkusten på östra sidan Kreta, men först skall jag gå Samariaravinen.

Funderar fram och tillbaka var jag borde bo för att lättast och billigast ta mig, och hur jag ska ta mig, till Omalos, i tidig timma på morgonen och sen måste jag ju tillbaka till det rummet efter vandringen för att sova en natt till eller iallafall hämta bagaget innan jag drar iväg mot sydöstra kusten. (Flyger hem från Heraklion).

Bästa vore ju att bära ryggan genom ravinen och sedan direkt fortsätta med bussen österut från Sfakia, men jag tror inte jag vill ge mig på det.

Någon som känner till något billigt boende nära busstationen i Chania?
Eller har något annat bra förslag?
Tackar på förhand
Sus
Svara med citat
Gammal 2007-05-24, 11:50
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Till Omalos i gryningen

Nära busstationen ligger hotel Samaria, men om det kan betraktas som billigt vet jag inte. Du hittar det på nätet.
Svara med citat
Gammal 2007-05-29, 22:11
Souzana Souzana är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
Nära busstationen ligger hotel Samaria, men om det kan betraktas som billigt vet jag inte. Du hittar det på nätet.
Hej Ramses, tack för ditt tips. Jag skrev till Hotel Samaria och fick svar 4 dgr senare. Ett enkelrum i juni kostar där 65 Euro och det ligger över budget för mig. Letar vidare...

Hälsningar
Susanne
Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 06:22
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Nu har jag glömt vid vad gatan heter men hotellet heter Kydonia och ligger högst två kvarter från busstationen. Kan vara Odos Kelaidi eller Odos Manousogianakidon. För övrigt ligger det mitt emot en nuvarande utgrävning, en av de senaste i Chania. Har övernatta där två gånger, gammalt, lite slitet med murrig 70-talsatmosfär, men rent och fint i övrigt.
För ett par tre år sedan betalade jag 25 euro för en natt. Dessutom kom jag sent och det var öppet.

Lefteris
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:53.