|
||||
|
||||
Kato Stalos/Agia Marina
Nu har vi kommit hem från våra två härliga veckor på Kreta och jag måste bara få säga att jag stormtrivdes där. Lite tips till er som ska till samma region är att besöka Aminas café och bar vid den underbara stranden. Den ägs av en härlig svensk tjej som serverar god och prisvärd mat. Väldigt lyckat med tanke på min något kräsna 6-åring. Stor kram till dig Amina om du läser detta! Vidare åt vi på en kanonrestaurang som heter Tavern Cactus, som hade det där extra piffet på maten. Jag vill återvända många gånger till Kreta och Chaniakusten men också återkomma till den lilla men ack så genuina/fina staden Paleochora på sydkusten. Där skulle jag kunna vandra omkring i timtal. Kram till alla från en brun och lycklig mamma med två nöjda barn.
|
|
|||
|
|||
Sv: Kato Stalos/Agia Marina
Håller helt med. Aminas har har god mat. Hamburgare, sallader osv. Även köttbullar, potatismos o lingonsylt. Amina är en jättetrevlig tjej som gärna pratar med oss svenskar. Köper man något där så ingår solstolar också.
|
|
|||
|
|||
Besöker alltid Amina när vi är i närheten. Världens bästa crepes med fetaost serveras!! Ligger just ni i startgroparna för bokning och mycket möjligt vi hamnar i krokarna!! Då blir det garanterat ett besök igen
|
|
|||
|
|||
Vi kom hem från Agia Marina/Kato stalos igår. Hade det härligt i en vecka där. Vi var också och åt på Aminas ett par gånger och träffade henne. Väldigt trevlig, god mat och prisvärt. Stranden där är ljuvlig.
|
|
|||
|
|||
Ett praktiskt tips är att bankomaten är väldigt dålig, ingen gång av 3 hade den några pengar att ge, och enl vad hotelägaren viste var det den enda bankomaten i Kato Stalos samt så fungerade den ofta inte annars heller, god mat hittade vi på Markos samt en undangömd pärla lite ovanför byn som heter Amethystos, kan verkligen rekommendera (på vägen till Markos) , sen hade de kanonbra käk även på Kosmas vid Europcar,
Senast redigerad av Mahava den 2013-09-26 klockan 18:29. |
|
|