![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Årets första Kantareller är bärgade. Inte så jättestora men otroligt fasta och fina i köttet. Gissa om det luktade gott i köket när jag förvällde dem.
Någon annan som varit ute i tassemarkerna och fyndat ![]() MVH SvampYeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ser gott ut! Kan du berätta var dom växer???? Exakt beskrivning tack!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Wardakis!! Jo jag ska berätta var de växer
![]() ![]() Dessa ställen är man ju rädd om ![]() En bra bit från Ockelbo är det i alla fall! MVH Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åhh.. vad det saer gott ut det där. Jodå.. här i Norrköpings skogar finns de med. Och jag tänkte som så.. att såna här små godingar finns inte att plocka på Kreta... :-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Finns här i Uddevalla också. När jag gick min promenad här i skogen intill så mötte jag min chef med en lite påse kantareller som hon hittat
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Precis det jag trodde! Och jag som fått för mig att vi Kalimeror delar med oss av våra godbitar!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag försöker att vara en snäll och rättvis människa så kom inte å säg att jag inte bjuder på vad jag har ![]() MVH Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ok då, men jag tycker beskrivningen var mer luddig än exakt
![]() Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
När det gäller detta guldgula godis kan man aldrig vara exakt, då gäller det att man är luddig!! Jag hör på dig Gunilla att du vet hur det går till i denna branchen
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt må man säga!
Hade missat denna tråd tills nu, men jag vet också några ställen, man tar andra stigen till vänster efter den största stenen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej då, ingen risk. Han som visade mig förklarade inte hur man hittar hem igen...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo men int jag. Fast å andra sidan har jag ett gudomligt lokalsinne så jag hittade hem till frysen ändå
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nä han kvammenä å på plats. Det är sånt man gör i norrland när kan har ätit för mycket.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I ta hä lajv såm döm seg i amerikatt nån gang (= jag ska förklara när vi ses)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Moster |
![]() |
|
|