|
||||
|
||||
Sv: Hyra moppe?
Jag hyrde 50 cc på b-körkort i Pigadia under de två första veckorna i juni, 9 dagar för snittet 11.60 € per dag.
|
|
|||
|
|||
Hej jag är ny här, men var på Karpathos vid midsommar (jättevarmt).
har 2 barn varav den ena är 15 år,han gick runt och frågade men det var 18 år som gällde för att hyra moppe. Jag tänkte hyra mc har a-kort men jag hyrde en 4-hjuling och åkte runt på ön med min son den kostade 30 euro/dygn hyrde den bara ett dygn priset går nog ner om man hyr fler dygn ,bara ett tips om man är 2 och tänkte åka på lite sämre vägar där vanliga hyrbilar inte får köra bara jeepar. Mc känsla fast på 4 hjul och möjlighet till att ta med mycket packning. Ivar Senast redigerad av Ivar den 2007-07-04 klockan 20:46. |
|
||||
|
||||
Jaha då var det då dags att ta flyget till Karpathos på lördag!!
Verkar inte som att någon haft direkt problem med moppehyrandet på Karpathos!?!? Låter bra i mina öron!! Om någon av någon anledning vill ge "sistaminuten-tips" så får man gärna göra det, vad det än gäller ! Annars måste jag säga att jag haft mycket glädje av sidan och alla trådar!! Ska bli spännande att se denna ö... Även härligt att komma ifrån vår trista sommar i Sverige! Men..det får gärna komma lite sol på er här hemma ändå när vi är borta! Tjohejsan //Ullis |
|
||||
|
||||
Inte hade vi några problem med att hyra moppe! Inget av ställena vi pratade med sa något om att vi inte fick hyra, utan det va bara att tuta och köra!! Dock ska tilläggas att det kändes mycket bättre med 100 cc än den 80 cc vi hade de sisat dagarna! Det kändes som vi stod still i uppförsbacken då.. ;-)
Tjolahopp//Ullis |
|
|